Článek
První uživatelé si začali na nedostupnost služeb Vodafonu stěžovat ve čtvrtek okolo 8:00 hodin. „Můj telefon nemá vůbec žádný signál, nefunguje vůbec nic už několik desítek minut,“ uvedl krátce před devátou hodinou pro Novinky.cz Jakub K. z Prahy.
Server DownDetector, který monitoruje nedostupnost jednotlivých služeb, zaznamenal již během první hodiny výpadku více než 1600 hlášení od uživatelů Vodafonu. Drtivá většina z nich si stěžovala na to, že jsou jejich telefony zcela bez signálu, pětina lidí si pak stěžovala na problémy s mobilním internetem.
WhatsApp postihl celosvětový výpadek
Problémy napříč republikou
Přímo na Facebooku operátora je možné dohledat stížnosti dalších desítek lidí, a to nejen z Prahy, ale také z Olomouce, Berouna, Teplic, Semil, Litvínova či Brna. „Rokycany – taky žádný signál ani data,“ postěžovala si na sociální síti Martina T.
Výpadek se nicméně podle Vodafonu týkal pouze některých uživatelů. „V tuto chvíli mohou mít někteří zákazníci potíže s mobilní sítí nebo s voláním na Linku péče o zákazníky *77. Omlouváme se za komplikace a děláme vše pro to, abychom situaci brzy vyřešili,“ potvrdil krátce po 9. hodině pro Novinky.cz mluvčí Vodafonu Ondřej Luštinec.
Krátce po 10. hodině pak informoval, že výpadek se podařilo již vyřešit: „Hlasové i datové služby pro všechny naše zákazníky už fungují. Někteří zákazníci mohli mít dnes potíže, příčinou byl výpadek napájení našeho datacentra.“
Pokud u některých uživatelů ještě problémy s nedostupností mobilních služeb přetrvávají, měli by zkusit vypnout a zapnout svůj mobilní telefon, aby se opětovně do sítě přihlásili.