Článek
Smartphony LG se neprodávají tak, jak by si výrobce představoval. Ve třetím čtvrtletí minulého roku prodalo LG pouze 6,5 milionu smartphonů. Svého času velmi populární značka chytrých telefonů má aktuálně podíl na trhu pouze okolo jednoho procenta.
Plačtivou situaci dokládají i finanční výsledky, smartphony jsou zkrátka pro LG dlouhodobě ztrátovým byznysem. Za posledních pět let jihokorejský podnik naakumuloval ztrátu ve výši 4,5 miliardy dolarů, tedy 99,9 miliardy korun.
Kupec se nenašel. Budoucnost telefonů od LG je nejistá
Proto se tento jihokorejský podnik podle serveru Techspot snažil najít kupce pro celou mobilní divizi, ale neúspěšně. Konkrétně mělo jít o Volkswagen či vietnamskou skupinu Vingroup JSC. Ale jednání evidentně nikam nevedla.
Proto se nakonec společnost LG rozhodla definitivně mobilní divizi uzavřít, což zástupci společnosti oficiálně potvrdili. Slíbili nicméně, že i nadále budou nabízet po „určitou dobu“ lidem podporu na již zakoupené přístroje. O jaký časový interval půjde, však neupřesnili – bude se totiž lišit model od modelu. Všechny důležité softwarové aktualizace by nicméně měly zůstat zajištěny po celou dobu životnosti jednotlivých modelů.
To je důležitější, než by se mohlo na první pohled zdát. Smartphony od LG totiž z pultů obchodů nezmizí ze dne na den. Bude trvat ještě několik měsíců, než jednotliví prodejci vyprodají skladové zásoby.