Článek
První uživatelé si začali stěžovat na nedostupnost služeb v pondělí ráno okolo 8.30. Nedostupné služby byly prakticky napříč celou republikou – dovolat se nemohli například v Praze, Brně, Ostravě, Znojmě, Uherském Hradišti či Hradci Králové. Dostupná nebyla ani infolinka operátora.
To následně potvrdila i Netolická. „Výpadek v pondělí ráno v mobilní síti se týkal celé republiky, trval zhruba 12 minut. Vysílače do provozu nabíhaly řízeně postupně, proto zákazníci mohli zaznamenat potíže ještě i v pozdějším čase,“ prohlásila mluvčí.
„Na dílčích opravách se stále intenzivně pracuje,“ doplnila Netolická.
Co problémy způsobilo, není zatím zřejmé. „Příčina se vyšetřuje, jednou z možných verzí je i DDoS útok,“ uzavřela Netolická.
Co je DDoS
Útok DDoS (Distributed Denial of Service) má vždy stejný scénář. Stovky tisíc počítačů začnou přistupovat v jeden okamžik na konkrétní server.
Ten zpravidla nezvládne tak vysoké množství požadavků zpracovat a spadne. Pro běžné uživatele se pak takto napadená webová stránka tváří jako nedostupná.