Článek
„Vůbec se nemůžu dovolat do cizí sítě, občas kolabují i hovory v rámci stejné sítě,“ postěžovala si Monika M., zákaznice Vodafonu.
Podobné zkušenosti nicméně hlásí desítky dalších uživatelů, kteří mají problémy se svými mobily. „Nefunguje už ani internet a SMS zprávy protistrany také nedostávají,“ nahlásil operátorovi své problémy Michal H.
Nemocnice omezují zbytnou péči
Operátor se prostřednictvím Facebooku všem zákazníkům omlouvá s tím, že příčina je v aktuálně vysokém provozu. „V souvislosti s tím může docházet k potížím ve spojování některých hovorů v mobilních sítích, zejména při volání mezi sítěmi,“ stojí v prohlášení operátora.
„Technici pracují na tom, aby bylo potíží co nejméně. Omlouváme se vám za komplikace a prosíme vás o trpělivost,“ uzavřeli zástupci Vodafonu. Kdy by mohla být situace zcela vyřešena, však není v tuto chvíli jasné.
Aktuální situaci přiblížil i Ondřej Luštinec z tiskového oddělení Vodafonu: „Dnes registrujeme násobný počet volání v naší síti, navíc významně navýšený o volání na linku 1212, kterou jsme během nedělního odpoledne v rekordním čase zprovoznili. Tak obrovský provoz naráží na úzká místa, kterými jsou propojení s ostatními operátory.“
„Volání v rámci Vodafonu funguje bez problémů, při volání do a z jiných sítí narážíme na kapacitu propojení a některá volání nemusí proběhnout. Navyšujeme teď kapacity propojení, aby se během několika hodin situace zlepšila,“ uvedl pro Novinky.cz Luštinec.
V sítích O2 a T-mobilu zatím lidé žádné podobné problémy nehlásili.