Článek
Huawei mění své priority kvůli sankcím Spojených států a chce se raději zaměřit na dražší přístroje Huawei než značku Honor, která cílí na mladé lidi a lidi s nižším rozpočtem, uvedly zdroje.
Jaká část aktiv bude na prodej, firma ještě přesně nestanovila. Bude však mezi nimi značka Honor, výzkum a vývoj a související podnikaní v oblasti řízení dodavatelského řetězce.
Spojené státy šikanují technologické firmy, burcuje Čína
Huawei zřídil značku Honor v roce 2013. Ta však funguje převážně nezávisle na své mateřské firmě. Jejími konkurenty na čínském trhu jsou Xiaomi, Oppo a Vivo, přístroje Honor se ale prodávají i v jihovýchodní Asii a Evropě.
Podle analytiků by prodej mohl být výhodou pro značku i její dodavatele. Pokud by byla nezávislá na Huawei, nepodléhala by sankcím USA uvaleným na Huawei.
Digital China je hlavním distributorem přístrojů Honor. Podle zdrojů je nyní favoritem v souboji, mezi zájemci jsou však také čínský výrobce elektroniky TCL a konkurenční výrobce chytrých telefonů Xiaomi.
Sankce už od loňska
Na společnost Huawei a její dceřiné podniky, například na značku Honor, jsou uvaleny sankce již více než rok. Kvůli tomu jsou již od loňského května takřka všechny nové telefony těchto firem nabízeny s osekanou verzí operačního systému Android. Kvůli uvalenému embargu totiž tyto značky u svých nových přístrojů nesmějí používat některé programy společnosti Google.
Nefungují například mapy Google, mailový klient Gmail, přehrávač YouTube či obchod s aplikacemi Google Play. Huawei nicméně všechny aplikace nahrazuje alternativami, které jsou k dispozici právě prostřednictvím AppGallery.
USA sankce navíc letos ještě přitvrdily, kvůli tomu například přišel Huawei o výrobní kapacity čipů v továrnách Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. (TSMC).