Článek
ČTÚ zároveň po Vodafonu požaduje změnu ve smlouvě, aby nabídka byla v souladu se zákonem o ochraně spotřebitele. Podle Drtiny je automatická aktivace postavena na principu, že spotřebiteli je dodána a účtována služba, kterou si sám předem aktivně neobjednal.
"Dokup dat nad rámec balíčku jsme zavedli v souladu se zákonem. Jsme připraveni o tom s ČTÚ nadále diskutovat," reagovala mluvčí Vodafonu Markéta Kuklová.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
Snaha nabídnout vyšší rychlost je chvályhodná, problém je však v tom, že operátor aktivuje tuto novou službu na rozdíl od všech konkurentů v Česku svým zákazníkům automaticky. Zatímco dříve se jim internet pouze zpomalil, nyní se jim však stahování velkých souborů a brouzdání na webu po vyčerpání datového limitu promítne i do faktury.
Ceny a výše služby Data nad rámec balíčku v závislosti na tarifu | ||
---|---|---|
Název datového tarifu | Výše balíčku Data nad rámec balíčku | Cena balíčku Data nad rámec balíčku (s DPH) |
Internet v mobilu | 50 MB | 49 Kč |
Připojení na stálo | 250 MB | 49 Kč |
Student Internet | 50 MB | 49 Kč |
Internet v mobilu naplno | 250 MB | 49 Kč |
Připojení pro mobil standard | 50 MB | 49 Kč |
Připojení pro mobil super | 50 MB | 49 Kč |
Připojení pro mobil premium | 250 MB | 49 Kč |
Připojení pro mobil premium | 250 MB | 49 Kč |
Mobilní připojení 500 MB | 250 MB | 49 Kč |
Mobilní připojení 1 GB | 250 MB | 49 Kč |
Mobilní připojení 1,5 GB | 250 MB | 49 Kč |
Mobilní připojení 4 GB | 250 MB | 49 Kč |
Mobilní připojení 10 GB | 250 MB | 49 Kč |
Službu je možné zrušit
Tuto službu je možné už od jejího spuštění, tedy od 13. září, kdykoliv zrušit. „Pokud vám na rychlosti datového připojení po vyčerpání základního objemu dat svého tarifu nezáleží, můžete si službu Data nad rámec balíčku hned deaktivovat na stránce muj.vodafone.cz,” stojí na internetových stránkách operátora.
„Připojení sníženou rychlostí 20 kb/s pak budete po vyčerpání základního objemu dat využívat i nadále zdarma a po dosažení základního objemu dat tarifu vám nebudeme již nic účtovat,“ uvedli už dříve zástupci Vodafonu.
ČTÚ řeší i další operátory
ČTÚ se rovněž nelíbí, že společnost O2 nebo virtuální operátoři v její síti, tedy BLESKmobil, Gorila Mobil, Tesco Mobile, vyřizují reklamace prostřednictvím zpoplatněné zákaznické linky. Podle regulátora tak omezují práva spotřebitele z vadného plnění.
Může se Vám hodit na službě Firmy.cz:
"Podle zákona přitom má prodávající přijmout reklamaci i v sídle, nebo místě podnikání a nikoliv si vynucovat podání reklamace pouze jediným způsobem, který je nadto zpoplatněn," dodal Drtina.