Článek
S reklamním útokem začala první společnost BlackBerry. Využila toho, že název její firmy znamená (v českém překladu) ostružina, zatímco Apple je jablko. Na videu svojí sílu firma demonstruje tím, že vystřelená ostružina doslova rozpráší stojící jablko.
Pozorný čtenář Jakub Miarka upozornil, že reklama vznikla k představení prvního dotykového telefonu od BlackBerry – modelu 9530 Storm.
Internetem začalo kolovat video, které vypadalo jako odpověď od Applu. Ve velice podobném spotu však ostružina jablkem neproletí, ale místo toho se o něj roztříští. Video však nevytvořila sama společnost Apple, ale jeden z jejich fanoušků.
Ať už obě videa působí na spotřebitele jakýmkoliv dojmem, nejzajímavější je na celé kauze fakt, že se firmy v zahraničí nebojí svoje „spory“ řešit otevřeně zábavnou formou. A to bez právních a soudních tahanic, jako tomu bývá zvykem v našich končinách.