Článek
Novou politiku datových tarifů uplatňuje O2 u svých tarifů od 15. července. [celá zpráva]
Operátor do zmiňovaného data praktikoval u datových tarifů stejně jako veškerá tuzemská konkurence tzv. FUP limit. Za touto zkratkou se skrývá anglický pojem Fair Use Policy (politika férového použití). V praxi tak měli uživatelé paušálních služeb nastaven určitý limit pro přenesená data – například 1 GB. Když jej vyčerpali, připojení se jim automaticky zpomalilo.
To se ale v polovině července změnilo. Nově nejsou nezpoplatněná data nad rámec datového limitu nabízena vůbec. Lidé si musí dokoupit datový balíček. O tomto faktu vedoucímu ke zhoršení postavení uživatelů je ale O2 neinformovala v zákonem stanoveném rozsahu a neumožnila jim tak ukončit smlouvu ke dni účinnosti změny.
O2: Naše argumenty byly správné
O2 je podle mluvčí Lucie Pecháčkové přesvědčena, že její argumenty byly správné, a proti rozhodnutí podá rozklad. „Zákazníkům dáváme několik možností, jak surfovat plnou rychlostí i po vyčerpání základního objemu dat. Jako jediný operátor jsme navíc začali převádět nespotřebovaná dokoupená data do dalšího měsíce. Díky tomu mohou zákazníci využívat nepřetržitě rychlý internet, aniž by přišli o dokoupená data, která nestihli vyčerpat,” podotkla.
O2 má téměř pět miliónů mobilních zákazníků. Počet klientů, kteří využívají internet v mobilu, vzrostl ve třetím čtvrtletí meziročně o 15 procent na 1,74 miliónu. Podíl chytrých telefonů v síti vzrostl na 55 procent.