Hlavní obsah

Nové mobily nepomohly, zájem o Xperie dál klesá

Novinky, lez

Společnost Sony se v letošním roce snažila zaujmout hned několika novými chytrými telefony, které měly zvrátit neustále klesající prodeje mobilní divize. Navzdory všem lákadlům nových přístrojů to však bohužel nepomohlo, jak dokládají hospodářské výsledky japonského podniku za uplynulý kvartál.

BEZ KOMENTÁŘE: Sony Xperia 1Video: archív výrobce

Článek

Prodeje smartphonů podle zveřejněných hospodářských výsledků propadly meziročně o 55 procent. Sony se nepodařilo za celý kvartál prodat ani milion přístrojů – dodáno bylo pouze 0,9 milionu kusů chytrých telefonů. To je přitom cifra, kterou zvládnou ti nejúspěšnější výrobci smartphonů pokořit za pouhých pár dní.

Špičkový displej

Letos Sony přitom uvedlo hned několik zajímavých smartphonů. Řeč je například o špičkovém modelu Xperia 1, který jde proti nejlepším telefonům od konkurenčních podniků Samsung, Apple či Huawei. Láká přitom především na prvotřídní displej.

Foto: archív výrobce

Sony Xperia 1

Přístroj totiž jako první na světě používá 4K OLED obrazovku s displejem CinemaWide s poměrem stran 21:9. Konkrétně jde o panel s úhlopříčkou 6,5 palce. Zajímavý je právě netradiční poměr stran. Díky tomu se při sledování filmů nezobrazují černé rámečky okolo, ale je skutečně využita celá obrazová plocha. Vhod také přijde u filmových radovánek podpora multidimenzionálního zvuku Dolby Atmos.

Takto protáhlý displej – a ještě výrazně atraktivnější cenovku – mají i další dvě novinky, modely Xperia 10 a Xperia 10 Plus. Ty jsou typickými zástupci vyšší střední třídy. Zatímco Xperia 1 se v obchodech nabízí za bezmála 24 000 Kč, menší desítka vyjde na 8000 Kč, větší pak o tisícovku dráž.

Sony Xperia 10Video: archív výrobce

Sony Xperia 10 PlusVideo: archív výrobce

Změny k lepšímu?

To, že se Sony v prodeji mobilů nedaří zrovna dvakrát dobře, bylo nicméně jasné už v minulých kvartálech. Vedení podniku se proto rozhodlo udělat několik radikálních změn. Mobilní divize se letos v dubnu stala součástí oddělení Electronics Products & Solutions, do něhož patří také digitální fotoaparáty, kamery a audio technika.

Součástí restrukturalizace je také zavření vlastní továrny na výrobu telefonů v Pekingu. Místo toho bude výrobce práci outsourcovat. Vývoj telefonů bude mít tedy japonský elektronický gigant pod palcem dál, nicméně výroba bude probíhat v jiných továrnách. Výrobní kapacity si Sony bude najímat.

Fanoušci značky musí počítat také s tím, že přístroje značky Xperia se již nebudou nabízet na některých trzích. Sony se plánuje stáhnout například z Latinské Ameriky. Podnik si od těchto kroků slibuje, že již příští rok budou chytré telefony opět ziskové.

Může se vám hodit na Zboží.cz:

Související témata:

Výběr článků

Načítám