Článek
Vertu uvedla, že v Japonsku spustí exkluzivní službu Club in Japan. Její součástí bude i speciální nabídka Club Vertu pro vybrané členy. Ke zvláštní nabídce přiměl Nokii zájem uživatelů.
"Uživatelé Vertu chtějí platit navíc za patřičný zážitek," uvedl Tagore Ramoutar, který ve Vertu řídí rozvoj pro japonský a korejský trh. Nokia Siemens Networks poté oznámila, že pro Vertu získala zakázku, aby služby operátora zajistila technicky. Nokia založila Vertu v roce 1998, aby divize prodávala luxusní verze jejích mobilů.
:. Luxusní mobilní telefon z edice Vertu. Foto: Archiv
Ceny luxusních mobilů se pohybují od 3500 eur (přes 97 000 Kč) a přesahují i 100 000 eur (2,8 miliónu Kč). Nokia přitom na konci minulého roku stáhla z Japonska svou běžnou nabídku s tím, že tam není schopna získat patřičný tržní podíl.
Japonský trh je přitom čtvrtý největší ve světovém měřítku; před ním jsou Spojené státy, Čína a Indie. Zvláštnosti japonského trhu s mobily brání i jiným zahraničním výrobcům telefonů včetně společnosti Samsung Electronics, aby se na Japonce zaměřili úspěšně.
Většina mobilů v Japonsku pracuje v sítích třetí generace a mimo základních funkcí nabízejí i příjem televizního vysílání či elektronické platby. V soutěži s domácími výrobci tak mají rivalové ze zahraničí potíž uspět, napsala agentura Reuters.