Článek
Analytici upozorňují, že po prodeji by se na Honor nevztahovaly americké sankce, které zasáhly právě firmu Huawei. Zároveň by šlo o největší mobilní obchod několika posledních let.
Plán na prodej přichází ve chvíli, kdy restrikce ze strany Spojených států přiměly firmu Huawei zaměřit se na drahé modely a nabídku pro podniky. Naznačuje to také, že Huawei nepředpokládá, že americká vláda rychle změní svůj pohled na Huawei jako na bezpečností riziko, dodal jeden ze zdrojů.
Honor se odmítl ke zprávě vyjádřit. Huawei, Digital China a vláda města Šen-čen na žádost o komentář nereagovaly.
Spojené státy šikanují technologické firmy, burcuje Čína
Prodej by měl zahrnovat téměř veškerý majetek, včetně značky, výzkumu a vývoje a řízení dodavatelského řetězce. Huawei by mohl odhodu oznámit v neděli.
Honor si i po prodeji plánuje ponechat současný tým manažerů a zhruba 7000 zaměstnanců. Do tří let by podnik mohl vstoupit i na burzu.
Huawei zřídil značku Honor v roce 2013, divize ale funguje převážně nezávisle. Prodává chytré telefony přes své vlastní internetové stránky a dodává je dalším maloobchodním prodejcům. V Číně konkuruje značkám Xiaomi, Oppo a Vivo. Kromě Číny své přístroje prodává také v jihovýchodní Asii a v Evropě.
Sankce už od loňska
Na společnost Huawei a její dceřiné podniky, například na značku Honor, jsou uvaleny sankce již více než rok. Kvůli tomu jsou již od loňského května takřka všechny nové telefony těchto firem nabízeny s osekanou verzí operačního systému Android. Kvůli uvalenému embargu totiž tyto značky u svých nových přístrojů nesmějí používat některé programy společnosti Google.
Nefungují například mapy Google, mailový klient Gmail, přehrávač YouTube či obchod s aplikacemi Google Play. Huawei nicméně všechny aplikace nahrazuje alternativami, které jsou k dispozici právě prostřednictvím AppGallery.
USA sankce navíc letos ještě přitvrdily, kvůli tomu například přišel Huawei o výrobní kapacity čipů v továrnách Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. (TSMC).