Článek
Podle serveru Vypadky24.cz, který monitoruje dostupnost mobilních i webových služeb v tuzemsku, měli lidé problémy s dostupností sítě T-Mobilu zhruba od středečních 13:30. Řada čtenářů se obrátila s informacemi o nedostupnosti služeb také přímo na Novinky.
„Nefunguje internet ani telefon,“ postěžovala si Vendy z Děčína. Problémy jednotliví uživatelé nicméně hlásí napříč celou republikou, například v Praze či Brně.
„Telefon je zcela bez signálu,“ informovala okolo 14. hodiny o aktuálním stavu Klára z Ostravy. „Přejte si něco, padá T-Mobile,“ glosoval uživatel Mrakomor z Královéhradecka.
Nefunkční volání a internet. O2 postihl masivní výpadek
Také virtuální operátoři
Tomáš z Domažlic potvrdil, že problémy se týkají také virtuálních operátorů, kteří fungují na síti T-Mobilu, tedy například Kaktusu.
Výpadek se nicméně dotkl pouze některých uživatelů. „Můžeme potvrdit, že dnes ve 13:45 došlo k výpadku jedné datové gateway s dopadem na datové služby a volání přes LTE, díky čemuž došlo k cca pětiminutovému výpadku u zhruba 25 % zákazníků,“ uvedla pro Novinky.cz Šedivá.
„V následujících okamžicích byli zákazníci automaticky přeregistrováni na ostatní gateway, čili řada zákazníků situaci nemusela vůbec zaznamenat, někdo v řádu 5-20 minut,“ reagovala po 15. hodině na dotaz Novinek mluvčí T-Mobilu.
Navzdory pohotové reakci operátora ale zákazníci mohli zaznamenat problémy i v delším časovém horizontu, tedy klidně i po 14. hodině. Při podobných výpadcích totiž telefony mají problém s opětovným připojením do sítě, řešením je tedy restartovat telefon, čímž se SIM karta opětovně přihlásí do mobilní sítě operátora.
To koneckonců radí i samotný operátor. „Pokud u některých zákazníků potíže přetrvávají, doporučujeme restartovat telefon. Za způsobené komplikace se omlouváme,“ uzavřela Šedivá.