Hlavní obsah

Mimo ceníkové ceny uskuteční lidé až polovinu volání

Zhruba 30 až 50 procent mobilního volání uskuteční koncoví zákazníci za nižší ceny mimo oficiální ceníky. Využívají přitom neveřejné nabídky, zaměstnanecké programy, privátní volání z firemních SIM karet nebo služby šedých operátorů, kteří přeprodávají tarify velkých operátorů. Uvedl to ředitel pro právní a regulatorní záležitosti O2 Václav Zakouřil.

Foto: Jaroslav Soukup, Novinky

Článek

Ceny, které operátoři poskytují firmám nebo státním organizacím, byly v roce 2015 podle údajů ČTÚ zhruba o třetinu nižší než průměrné ceny pro nepodnikající osoby. Průměrná minuta volání ve firmách vyšla na 88 haléřů a v domácnostech na 1,30 Kč.

Právě rozdílné ceny pro běžné uživatele a pro firmy jsou důvodem, proč ČR v celoevropském srovnání vychází v porovnání zákaznických tarifů jako drahá země. Ustanovení, aby operátoři nemohli poskytovat zákazníkům slevy, které nemají dopředu uvedené v cenících, chtěl do novely telekomunikačního zákona prosadit bývalý ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek. Nakonec se mu to nepodařilo a následně byl premiérem Bohuslavem Sobotkou odvolán.

Novelu, která zvyšuje sankce pro operátory, zkracuje dobu přenesení čísla nebo umožňuje zákazníkům odstoupit od smlouvy při její změně, má začít projednávat Poslanecká sněmovna.

Operátoři svou cenovou politiku mimo jiné zdůvodňují vysokými náklady na získání frekvencí pro mobilní sítě. Celkem za ně v aukcích 3G a LTE zaplatili 20,57 miliardy korun a dalších téměř 1,2 miliardy vynaloží ročně za jejich využívání.

Související témata:

Výběr článků

Načítám