Hlavní obsah

Měl to být nejzajímavější mobil roku. Nakonec vůbec nevznikne

Novinky, bri

Ještě v lednu se společnost LG chlubila prvním telefonem na světě, který má rolovací displej. Šlo sice jen o prototyp, ale tvůrci slibovali, že se přístroj objeví na pultech obchodů ještě letos. Bez nadsázky tak mělo jít o nejzajímavější smartphone roku. Kvůli náhlému konci mobilní divize je ale všechno jinak – unikátního přístroje se patrně už nikdy nedočkáme.

Foto: archív výrobce

Takto měl vypadat první rolovací smartphone.

Článek

Novinka nesoucí název LG Rollable vypadá na první pohled jako obyčejný smartphone. Hlavní rozdíl poznáte, když přístroj budete držet v režimu na šířku. Delší bočnice se totiž dovede posunout tak, aby zvětšila obrazovou plochu. Dotyková obrazovka se jednoduše vyroluje směrem nahoru.

V praxi díky tomuto řešení máte v kapse kompaktní telefon, který se ale jak mávnutím kouzelného proutku promění na zařízení o velikosti počítačového tabletu. Přesně takto chválili novinku letos v lednu na veletrhu CES zástupci společnosti LG.

Zkraje dubna však přišlo to, co nasvědčovaly spekulace již několik dlouhých týdnů – zástupci LG oficiálně oznámili, že ztrátová mobilní divize bude uzavřena a že žádné další přístroje nebudou představeny. To tedy znamená, že se nedočkáme ani slibně vypadajícího rolovacího modelu.

Zástupci podniku alespoň slíbili, že i nadále budou nabízet po „určitou dobu“ lidem podporu na již zakoupené přístroje. O jaký časový interval půjde, však neupřesnili – bude se totiž lišit model od modelu. Všechny důležité softwarové aktualizace by nicméně měly zůstat zajištěny po celou dobu životnosti jednotlivých modelů.

Už žádné smartphony. LG uzavře ztrátovou mobilní divizi

Mobil

To je důležitější, než by se mohlo na první pohled zdát. Smartphony od LG totiž z pultů obchodů nezmizí ze dne na den. Bude trvat ještě několik měsíců, než jednotliví prodejci vyprodají skladové zásoby.

Důvod zavření mobilní divize je jasný. Smartphony LG se neprodávají tak, jak by si výrobce představoval. Ve třetím čtvrtletí minulého roku prodalo LG pouze 6,5 milionu smartphonů. Svého času velmi populární značka chytrých telefonů má aktuálně podíl na trhu pouze okolo jednoho procenta.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám