Článek
Výrazný nárůst hovorů a datových přenosů souvisí se zavřenými školami i tím, že lidé více pracují z domova. Vyšší datový provoz souvisí také s nabídkou neomezených dat od jednotlivých firem. "Pokud porovnáme tento a minulý týden, je objem hovorů stejný, objem přenesených dat kvůli neomezeným datům vzrostl o 12 procent," uvedl Jiří Janeček z T-Mobilu.
Mobilní operátoři kvůli krizi upravují služby, část bude zdarma
Nejvýraznější procentuální nárůst v počtu hovorů se podle mluvčího Vodafonu Ondřeje Luštince týká sobot. Nárůst je aktuálně přes víkendy zhruba 50 procent oproti běžnému stavu. "Kromě počtu hovorů se prodloužila i jejich délka, lidé spolu mluví delší dobu. Zatímco obvykle dělá průměrná délka hovoru tři minuty, v aktuální situaci se dostala na zhruba dvojnásobek, jeden hovor trvá v průměru téměř šest minut," dodal.
Pro mobilní internet je nejvytíženějším časem během všech dnů v týdnu doba mezi 19:00 a 22:00 hodinou. Přes den lidé v domácnostech více využívají pevný internet. V největší kabelové síti UPC je nárůst zejména v dopoledních hodinách a souvisí to s prací lidí z domova. Dopoledne se datový tok pohybuje zhruba o třetinu výše, než je běžné.