Článek
Ve třetím čtvrtletí minulého roku prodalo LG pouze 6,5 milionu smartphonů. Svého času velmi populární značka chytrých telefonů má aktuálně podíl na trhu pouze okolo jednoho procenta.
Plačtivou situaci dokládají i finanční výsledky, smartphony jsou zkrátka pro LG dlouhodobě ztrátový byznys. Za posledních pět let jihokorejský podnik naakumuloval ztrátu ve výši 4,5 miliardy dolarů, tedy 99,9 miliardy korun.
LG ohebným displejům nevěří, mobil vybaví hned třemi obrazovkami
A to navzdory tomu, že se vedení LG snažilo v minulosti hledat celou řadu řešení, jak negativním výsledkům zabránit. Jedním z nich bylo zeštíhlení výroby, kdy produkci svých levnějších modelů přenechává čínským firmám.
Zdroje serveru Techspot uvedly, že vedení společnosti jednalo již s několika zájemci o možném odprodeji mobilní divize, ale veškerá jednání nikam nevedla. Konkrétně mělo jít o Volkswagen či vietnamskou skupinu Vingroup JSC. Osud smartphonů od LG je tedy i nadále nejistý.
První rolovací smartphone
To je rozhodně škoda, neboť zajímavých nápadů má tento výrobce celou řadu. Letos se například pochlubil konceptem prvního rolovacího smartphonu na světě. Novinka vypadá na první pohled jako obyčejný smartphone. Hlavní rozdíl poznáte, když přístroj budete držet v režimu na šířku. Delší bočnice se totiž dovede posunout tak, aby zvětšila obrazovou plochu. Dotyková obrazovka se jednoduše vyroluje směrem nahoru.
V praxi díky tomuto řešení máte v kapse kompaktní telefon, který se ale jako mávnutím kouzelného proutku promění na zařízení o velikosti počítačového tabletu. LG zkraje letošního roku slíbilo, že novinka se v prodeji objeví ještě letos, bližší informace ale budou oznámeny později.
LG cleverly teases rollable smartphone during #CES2021 https://t.co/RQZs3sLicY pic.twitter.com/TLJdyKBSBW
— Mashable (@mashable) January 11, 2021