Článek
Loňský vývoj na trhu, na kterém dominují značky Huawei, Oppo a Vivo, negativně poznamenalo zejména poslední čtvrtletí, kdy dodávky spadly o 14 procent na necelých 113 miliónů kusů. Navzdory celkovému oslabení trhu prodej Huawei v posledních třech měsících roku stoupl o devět procent, zatímco firma Oppo zaznamenala pokles o 16 procent a Vivo o sedm procent.
V období let 2010 až 2015 světový trh chytrých telefonů představoval bojiště dvou výrobců, společností Apple a Samsung. V posledních dvou letech se ale začínají prosazovat i menší čínské firmy, které nabízejí telefony za mnohem výhodnější ceny.
Společnosti jako Oppo a Vivo se zaměřily na venkovské oblasti, rozhodly se nespoléhat na internetový prodej a místo toho tam otevřely kamenné prodejny. Díky tomu například společnost Huawei v srpnu 2017 prodávala stejný počet telefonů jako Apple. Firmu Samsung sesadila z pozice nejziskovější značky s operačním systémem Android na světě už koncem roku 2016.
Zlom na trhu podle průzkumu Canalys je důsledkem toho, že kvalita a funkčnost telefonů je na vysoké úrovni, která lidem stačí. Přitom životnost chytrých telefonů se zásadně zvýšila, dnes dosahuje téměř 27 měsíců. Čínský trh zřejmě obnoví růst až koncem roku 2019, kdy se na něj dostanou přístroje s novou generací datových sítí 5G.
Může se vám hodit na službě Zboží.cz: