Článek
Za realizací reklamy stojí studio Zoom Films, které o její existenci informovalo na svých facebookových stránkách. To zároveň potvrdilo, že ve dvouminutovém snímku se objevuje Praha, Kolín a krátce také Český Krumlov.
Ústřední postavou je obr, který zdobí budovy všude po městě. Přitom nezapomíná ani pomáhat lidem okolo sebe a šířit lásku a pohodu, jak jen to jde.
Lidé si však postupně všimnou, že obrovi příliš do zpěvu není – cítí se osamělý. Všimnou si toho zrovna ve chvíli, kdy sedí na pražském Karlově mostě. A tak se mu společně s králem rozhodnou pomoci. Vypůjčí si jeho telefon Oppo R9s a pomocí něj vytvoří obří pozvánku s jeho fotkou.
Tu pak doručí vzducholodí až k obrově přítelkyni, která ani chvilku neváhá a vydá se za obrem na cestu do hlavního města České republiky. Pak oba velikáni mohou ruku v ruce okupovat všechny mosty, které přes Vltavu vedou. Pohádkový příběh tak má šťastný konec.
Jak je z řádků výše patrné, i přes celý láskyplný příběh má reklama upoutat především na smartphone Oppo R9s. Ten se však v tuzemských obchodech zatím nenabízí.
Frankenstein v Žatci
Krásy České republiky zobrazovala ve svých vánočních reklamách také společnost Apple. Americký počítačový gigant podlehl krásám Žatce a Libochovic. V prvním zmiňovaném městě, které leží na severozápadě Česka, se natáčel spot Frankensteinovy svátky.
Tento umělý člověk – monstrum ohyzdné podoby s nadlidskou silou – žije v chalupě nad městem. V ní si nahrává na svůj iPhone zvuk z hrací skříňky, aby si jej pak mohl přehrávat v teple svého ušáku u krbu.
Pak se rozhodne sejít dolů mezi lidi – právě na Hošťálkovo náměstí, které se nachází v Žatci. Tím vyruší všechny obyvatele, kteří se na prostranství kochají vánoční atmosférou a rozsvíceným stromkem.
Frankenstein si místo šroubů nasadí na krk dvě vánoční světýlka a začne společně s iPhonem zpívat. Pro jeho vystoupení však mnoho místních pochopení nemá, dokud se neosmělí malá holčička, která začne zpívat s ním. Pak se připojí i zbytek přihlížejících.
Příběh o lásce
Také druhý vánoční spot Applu pochází z českých luhů a hájů, konkrétně ze zámku Libochovice, který se nachází v okrese Litoměřice. Ve 30 sekundách se americký počítačový gigant snaží převyprávět příběh dvou milenců – Romea a Julie. Do obou rolí přitom obsadil malé děti.
Vzápětí se totiž diváci dozvědí, že jde o školní představení, které si jeden z rodičů natáčí. Jak jinak než na nový iPhone. „Vaše nahrávky budou vypadat na iPhonu 7 jako skutečné filmy,“ lákají v reklamě zástupci Applu.