Článek
Nárůst provozu souvisí s tím, že kvůli zavřeným školám se děti učí z domova, a to i prostřednictvím internetu. K práci z domova se zároveň uchýlila i část zaměstnanců.
Provoz je podle mluvčí T-Mobilu Martiny Kemrové poslední dva až tři týdny stabilní. „Evidujeme drobná lokální přetížení, ale nic zásadního,“ dodala.
Operátora je možné změnit rychleji. A zákazníka to nezruinuje
„Co je v této době nové, je to, že špička provozu, která běžně nastává jednou nebo dvakrát denně, ve dnech karantény trvá prakticky od rána do večera. Souvisí to s tím, jak většina lidí pracuje a učí se z domova a po celý den hojně využívá například videohovory,“ podotkla mluvčí O2 Lucie Jungmannová.
U největšího kabelového poskytovatele UPC je podle mluvčího mateřského Vodafonu Ondřeje Luštince patrný trvalý vzestup objemu dat posílaných uživateli. „To znamená, že lidé odesílají mnohem více dat, aktuálně o zhruba 40 procent. Stahování, tedy objem dat v downloadu, je vyšší o přibližně 28 procent,“ řekl Luštinec.
Podle průzkumu společnosti GlobalWebIndex nyní používá nadprůměrně svůj mobil 70 procent lidí a notebook 40 procent uživatelů. Silnější nápor pociťují i herní platformy. Prodeje herních počítačů a notebooků zaznamenaly podle společnosti eD system proti loňsku 28procentní nárůst.