Hlavní obsah

Bude se zdražovat. Skupina Vodafone zhoršila celoroční výhled

Londýn

Britská telekomunikační společnost Vodafone Group v prvním finančním pololetí zvýšila provozní zisk o 12 procent na 2,9 miliardy eur (zhruba 70 miliard Kč). Firma, která působí i v České republice, to uvedla v úterní výsledkové zprávě. Zhoršila však celoroční výhled, a to kvůli rostoucím nákladům na energie a slabším výsledkům v Německu, Itálii a ve Španělsku. Šéf podniku Nick Read uvedl, že firma téměř na všech svých trzích v Evropě zvyšuje ceny.

Foto: Sergio Perez, Reuters

Logo Vodafonu

Článek

Vodafone nyní předpokládá, že jeho očištěný provozní zisk v celém finančním roce do konce března dosáhne 15,0 až 15,2 miliardy eur, zatímco v předchozí prognóze jej odhadoval na 15,0 až 15,5 miliardy eur. V prvním pololetí tento zisk firmě klesl o 2,6 procenta na 7,2 miliardy eur.

Read uvedl, že Vodafone se potýká s obtížným makroekonomickým prostředím. „Podnikáme řadu kroků, abychom zmírnili důsledky vysokých nákladů na energie a i rostoucí inflace,“ dodal. Firma podle něj hodlá v nejbližších letech snížit náklady o miliardu eur, což bude mít dopady na pracovní místa, uvedla agentura Reuters.

Na českém trhu Vodafone poskytuje služby více než 4,5 milionu zákazníků, z toho více než čtyři miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 000 na fixní služby. Jak a kdy přesně se budou ceny měnit, zatím podnik neuvedl.

Vyšší ceny u T-Mobilu i O2

Nové tarifní portfolio odhalil již minulý měsíc také konkurenční T-Mobile. Cena tarifů se mírně zvýšila, některé byly nahrazeny verzemi s nižší cenovkou, avšak také s menším datovým limitem. Na tyto tarify nyní magentový operátor postupně převádí všechny svoje zákazníky.

V září zdražila některé své služby v tuzemsku také společnost O2. Zákazníci si připlatí 50 korun měsíčně za většinu tarifů internetu a televize. Příčinou zdražení jsou podle firmy rostoucí náklady na provoz.

„Náklady na provoz služeb O2 v posledních měsících výrazně rostou. Abychom je dokázali zajistit i nadále v takové kvalitě a úrovni, na kterou jsou zákazníci zvyklí, museli jsme toto navýšení promítnout do cen některých fixních služeb,“ řekla mluvčí O2 Veronika Zachariášová.

T-Mobile převede automaticky zákazníky na nové tarify. Kdo si připlatí?

Mobil

Související články

Výběr článků

Načítám