Článek
BlackBerry, původně známé jako Research In Motion, se stejně jako řada jiných výrobců nechalo strhnout vlnou velkých dotykových obrazovek. Několik vlastních modelů představilo také, letos v květnu například model Z3, který lákal především atraktivní cenou pohybující se v přepočtu okolo čtyř tisíc korun. [celá zpráva]
Ani to firmě ale nepřineslo větší úspěch a svého času jeden z nejpopulárnějších výrobců mobilů s více než 50% podílem na americkém trhu se dokonce přestal objevovat v tabulkách nejúspěšnějších prodejců. V polovině roku dokonce podnik bojoval o své přežití, zvažoval se i prodej mobilní divize. [celá zpráva]
Ambice kanadského podniku na návrat na vrchol však přes všechny překážky neochladly, ba naopak. Nejnovější model BlackBerry Classic jde zcela proti trhu a vrací se ke svým kořenům, díky kterým se koneckonců tento výrobce těšil tak velké popularitě.
V době, kdy všichni sázejí na velké dotykové displeje, model Classic láká na plnohodnotnou klávesnici s rozložením QWERTY, tedy stejnou, jakou nabízejí například i klasické notebooky. Pochopitelně ale v menším vydání.
Klávesnici doplňuje 3,5palcový dotykový panel s rozlišením 720 x 720 obrazových bodů. Do vínku novinka dále dostala dvoujádrový procesor Qualcomm taktovaný na 1,5 GHz, 2 GB operační paměti, 16GB úložný prostor, slot na paměťové karty a 8Mpx fotoaparát. Vše tradičně pracuje přímo pod operačním systémem BlackBerry, konkrétně ve verzi 10.3.1.
„Spousta lidé tvrdí, že Classic je snaha vyhovět loajálním zákazníkům. A mají naprostou pravdu,“ prohlásil při odhalení novinky John Chen, generální ředitel společnosti BlackBerry. Připomněl také, že to byl v roce 1999 právě jejich model RIM 950, který naučil lidi používat e-mail v mobilu a v podstatě proměnil do té doby pouze menší verzi „pevných linek“ na skutečnou pracovní stanici do kapsy.
BlackBerry Classic je v současnosti v prodeji v USA a domovské Kanadě, v dohledné době se však počítá i s dostupností na dalších trzích. Zájemci za novinku zaplatí 449 dolarů, tedy zhruba 10 000 Kč.