Hlavní obsah

Běžný zákazník nemá z nižších cen za volání tolik jako firemní

Právo, sp

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) chce začít regulovat trh mobilního volání a přenosu dat, a to zejména v segmentu domácností, tedy jednotlivých zákazníků. Ti totiž i podle nedávno zveřejněného nálezu Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) ani po snížení cen za roaming a datové služby nemají tolik výhod jako firemní zákazníci.

Foto: Ondřej Kořínek, Novinky

Ilustrační foto

Článek

Za mobilní služby tito zákazníci stále platí v průměru o třetinu víc než firmy, uvedl před nedávnem v diskusním pořadu Otázky Václava Moravce v České televizi předseda Rady Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) Jaromír Novák.

Podle Jiřího Grunda, výkonného ředitele Asociace provozovatelů mobilních sítí, odpovědnost za pokřivený telekomunikační trh v ČR má jeho regulátor, tedy právě ČTÚ. Úřad podle Grunda například aktivně nebojuje proti takzvaným šedým operátorům, což jsou subjekty, které uzavírají s velkými operátory smlouvy jako běžní zákazníci, ale nakoupené služby dál přeprodávají, ač k tomu nejsou oprávněni a nevlastní ani příslušnou licenci.

Novák poznamenal, že postavení běžných zákazníků by měla zlepšit v září schválená novela telekomunikačního zákona, jejíž odložená ustanovení, týkající se tzv. přenositelnosti a usnadnění přechodu od jednoho operátora k jinému, začnou platit od února 2018. Na rok 2019 pak ČTÚ plánuje otevřít aukci na nové kmitočty, což by podle něj mohlo zvýšit konkurenci v tomto odvětví.

Související články

Šikovné aplikace pro volání zadarmo

Pokrytí rychlým internetem se neustále zlepšuje, a to v tuzemsku i zahraničí. Díky tomu roste popularita aplikací pro chytré telefony, které celosvětovou...

Chytré telefony zlevnily o tisíce korun

Vánoce se pomalu blíží a pilně se na ně připravují i jednotliví prodejci, kteří lákají zákazníky na slevy. Díky tomu je nyní možnost ušetřit klidně i několik...

Výběr článků

Načítám