Článek
Informoval o tom dnes japonský list Nihon keizai šimbun.
Za ukončením výroby serverů Mitsubishi stojí hlavně cenová válka na domácím trhu, kterou zahájili američtí konkurenti jako Dell Computer nebo Hewlett-Packard. Ta přišla v době, kdy se počítačové společnosti potýkají s nejhorším obdobím v historii, protože firmy kvůli slabé ekonomice šetří a omezují výdaje do informačních technologií.
Za šest měsíců do konce září se prodej serverů pro osobní počítače v Japonsku podle údajů MultiMedia Research snížil o 6,5 procenta na 136.500 kusů. V cenovém vyjádření se prodej propadl o 20,9 procenta na 81,5 miliardy jenů (687,8 milionu USD). Nejvyšší podíl na domácím trhu má NEC a Fujitsu. Na další místech se drží japonské divize společností Dell a IBM. Mitsubishi se však nedostala ani mezi prvních šest dodavatelů. V minulém fiskálním roce (do konce března 2002) Mitsubishi prodala 13.500 počítačových serverů. Převážná část jich byla určena pro osobní počítače, napsala agentura Reuters.