Hlavní obsah

Místo ptáčka jedno písmeno. Musk chce změnit logo Twitteru

New York

Miliardář Elon Musk v neděli oznámil, že plánuje změnit logo Twitteru z proslulého modrého ptáčka na písmeno X, což by byla další velká změna od doby, kdy loni v říjnu koupil tuto platformu sociálních médií za 44 miliard dolarů (asi 930 miliard Kč).

Foto: Dado Ruvic, Reuters

Rozbité logo Twitteru

Článek

V sérii příspěvků na svém účtu majitel Twitteru uvedl, že se chystá provést změnu celosvětově nejdříve v pondělí, napsala agentura AP. „Brzy se rozloučíme se značkou Twitteru a postupně se všemi ptáky,“ napsal Musk.

Tato změna není překvapivá vzhledem k Muskově dlouhé historii s X, řekl AP Allen Adamson, spoluzakladatel marketingové konzultační společnosti Metaforce.

Proč se zhroutil Twitter? Mluví se o nezaplacených účtech u Googlu

Internet a PC

Tajemná aplikace X

Agentura Bloomberg již letos na jaře upozornila, že Twitter už jako společnost neexistuje. Sociální síť se spojila s nově vytvořenou firmou X Corp. Tato změna vyvolala řadu spekulací o tom, co se bude se sociální sítí dít a co její majitel Elon Musk plánuje.

Musk naznačil, že koupě Twitteru měla sloužit jako „akcelerátor“ pro vytvoření aplikace X, což je projekt, který popisuje jako „aplikaci všeho“. Musk představil písmeno X na svém twitterovém účtu bez dalších podrobností, což jen dále rozvířilo debatu o budoucnosti Twitteru.

Musk také vlastní doménu „X.com“, což je název společnosti pro online platby, kterou v minulosti založil a která se nakonec spojila s firmou PayPal.

Musk dříve prohlásil, že aplikace X bude podobná čínskému WeChatu. To je multifunkční aplikace vlastněná společností Tencent Holdings, která umožňuje uživatelům platby, rezervace vstupenek na akce a zasílání zpráv.

Není ale jasné, jak by taková aplikace zapadla do rozrůstajícího se impéria Muskových společností – od výrobce elektromobilů Tesla až po firmu SpaceX, která se zaměřuje na vývoj raket pro lety na Měsíc a na Mars.

Foto: Aly Song, Reuters

Elon Musk

Twitter přišel o téměř polovinu tržeb

Od října loňského roku, kdy byla za 44 miliard dolarů (930 miliardy Kč) odkoupena multimiliardářem Elonem Muskem, zaznamenala americká společnost Twitter téměř 50% pokles tržeb z reklamy.

„Stále máme záporný peněžní tok kvůli zhruba 50% poklesu příjmů z reklamy a velkému dluhovému zatížení. Potřebujeme dosáhnout kladného peněžního toku, než budeme mít luxus myslet na cokoliv jiného,“ prohlásil Musk na Twitteru.

Právě kvůli negativním hospodářským výsledkům začal Musk už vloni masivně propouštět. Masivní propouštění multimiliardář v minulosti ospravedlňoval úbytkem inzerentů v loňském roce, protože právě z inzerce má sociální síť drtivou většinu příjmů. Twitter se kvůli tomu dostal do velké ztráty.

Podle Muska má Twitter nyní pouze 1500 zaměstnanců, což je výrazně méně než před rokem, kdy jich měl téměř 8000. Kvůli tomu se na síti častěji objevují dezinformace, projevy nenávisti a další nežádoucí obsah.

Twitteru se nedaří, přesto nabídne tvůrcům podíl z reklamy

Internet a PC
Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám