Článek
Americký softwarový gigant doufá, že systémem Xbox 360 porazí dosavadního krále zábavního trhu konzoli PlayStation 2 společnosti Sony. Nový Xbox se na pulty obchodů dostane již 22. listopadu.
První Xbox byl uveden v roce 2001. Jako takový se zaměřoval na hráče - v drtivé většině mladé muže ve věku od 17 do 24 let. Podle analytiků však konkurence v podobě PlayStationu a GameCube (herní systém společnosti Nintendo) mířila k širším skupinám obyvatelstva a tím pádem také zaznamenala vyšší tržní úspěch než Xbox.
V současnosti tak Microsoft útočí na větší frontě - v brožurách prodejen již Xbox 360 není pouhým herním strojem, ale také přehrávačem DVD, MP3 souborů a prohlížečem fotografií. Jeho herní schopnosti, přestože i nadále zůstávají impresivní, jsou jen jednou z mnoha částí.
Nielsen: za vše mohou "mamky"
Podle Billa Nielsena, marketingového šéfa nového Xboxu, bude i hráč schopen říci: "Mami, tohle je i pro tebe, ne pouze pro můj fotbal."
Jedině "mamky totiž činí finální rozhodnutí", tvrdí Nielsen a jsou tak jedním ze základních prvků, který rozhoduje při koupi nových věcí. A lákadly nejmodernějšího Xboxu nebudou pouze first person střílečky (střílečky z pohledu první osoby) pro mladé muže, ale také akční adventury, které zaujmout i dívky, uvedli zástupci Microsoftu.
Systém Xbox 360 je spolu s bezdrátovým herním ovladačem, 20GB pevným diskem a haldou dalšího příslušenství nabízen obchodní sítí GameStop v tzv. Premier Packu za 399 dolarů (asi 9600 korun). Očekává se, že v době uvedení, tedy 22. listopadu, bude dostupných 2 - 3 miliónů kusů Xboxu 360. Samotné zařízení se pak bude prodávat za 299 dolarů (asi 7200 korun).
V severní Americe si Xbox koupilo 13 miliónů uživatelů
Pro srovnání: konzole Sony PlayStation 2 se už v severní Americe prodalo na 30 miliónů kusů, přístroje GameCube přibližně 10 miliónů a prvního Xboxu kolem 13 miliónů.
Ve druhé polovině příštího roku bude na trh uveden další velmi očekávaný produkt - konzole Sony PlayStation 3 [celá zpráva], která už bude vybavena čtečkou Blu-ray disků, tedy médií, jenž pojmou až 50GB dat [celá zpráva].