Článek
Čistá ztráta se snížila na 76 milionů eur (1,95 miliardy Kč) z 394 milionů eur před rokem. Ztráta na akcii klesla na 0,42 z 2,20 eura, ovšem analytici předpovídali ztrátu 0,32 eura na akcii.
Tržby firma ve druhém čtvrtletí zvýšila na 1,67 miliardy eur (42,9 miliardy Kč) z 1,27 miliardy eur ve stejném období vloni. Analytici čekali tržby 1,64 miliardy eur. Tržby z prémiové služby, která se na celku podílí téměř 90 procenty, činily 1,5 miliardy eur.
Prémiová a bezplatná verze
Firma kromě placené prémiové služby nabízí i bezplatnou službu podporovanou reklamou. Celkový počet jejích aktivních měsíčních uživatelů vzrostl o 29 procent na 232 milionů, a byl tak lepší než předpovídaných 227,7 milionu.
Spotify předpokládá, že ve třetím čtvrtletí bude mít 240 milionů až 245 milionů aktivních uživatelů měsíčně. To je v souladu s očekáváním analytiků, kteří počet odhadují na 242 milionů.
Společnost Spotify, která sídlí ve Švédsku, zahájila činnost v roce 2008. Jejím hlavním konkurentem je služba Apple Music, která měla na konci loňského roku kolem 50 milionů předplatitelů.