Článek
Soud podle agentury Reuters uvedl, že „FTC neprokázala, že by spojení obou podniků mohlo nějak výrazně omezit hospodářskou soutěž“. „Předložené důkazy naopak naznačují lepší přístup spotřebitelů ke hře Call of Duty a dalšímu obsahu od Activisionu,“ prohlásila v závěrečné řeči soudkyně Jacqueline Scottová Corleyová.
FTC se ale nechce s rozsudkem smířit. „V nadcházejících dnech budeme informovat o našich dalších krocích v boji za zachování hospodářské soutěže a ochranu spotřebitelů,“ uvedl mluvčí úřadu.
Microsoft pouze stoicky konstatoval, že rozhodnutí soudu vítá.
Microsoft se vzpírá úřadům, herního studia Activision se nechce vzdát
Soud v San Francisku nyní rozhodoval pouze o předběžném zablokování plánů na převzetí. Díky zamítavému verdiktu teoreticky může Microsoft nyní celý obchod uzavřít, soud by mu ale v hlavním líčení mohl následně nařídit, aby se Activision Blizzardu zbavil.
Hlavní proces je v USA naplánován na 2. srpna, ale s ohledem na zvyklosti soudního dvora a všechny nezbytné náležitosti patrně před koncem kalendářního roku rozhodnutí nepadne.
FTC se obává, že spojení obou firem bude mít negativní dopad na zákazníky – podobně jako britský antimonopolní úřad (CMA), který obchod zakázal již dříve. Podle zamítavého rozhodnutí CMA by dohoda mezi společností Microsoft a herním studiem Activision Blizzard mohla „změnit budoucnost rychle rostoucího trhu cloudových her, což povede k omezení inovací a menšímu výběru pro britské hráče v příštích letech“. A proto úředníci obchod zablokovali.
Nepomohlo ani to, že Microsoft uzavřel licenční smlouvy o poskytování her s dalšími společnostmi – například se společností Nvidia, ukrajinskou firmou Boosteroid či japonskou společností Ubitus. Právě díky tomu požehnala celou transakci Evropská komise.
Microsoft se nechce úřednímu rozhodnutí podřídit, proti verdiktu se odvolá.
O jaké hry jde?
Pokud by americkému softwarovému gigantu úřady nakonec ustoupily, šlo by o největší koupi všech dob v celé historii videoher. Po úspěšném dokončení celého obchodu by se Microsoft proměnil v třetí největší herní firmu na světě, alespoň tedy co se tržeb týče. Zařadil by se tak těsně za společnosti Tencent a Sony.
Microsoft by se stal majitelem celé řady zvučných jmen herního světa – zmiňme alespoň Call of Duty, World of Warcraft, Diablo, Candy Crush, Tony Hawk, Diablo, Overwatch, Spyro, Hearthstone, Guitar Hero, Crash Bandicoot a StarCraft.