Hlavní obsah

Majitel Snapchatu jde na burzu s nižší hodnotou, než se čekalo

Americká společnost Snap, která provozuje populární mobilní aplikaci Snapchat pro sdílení fotografií a videa, stanovila před nadcházející primární emisí akcií svou tržní hodnotu do rozpětí 19,5-22,3 miliardy dolarů (až 565 miliard Kč), což je méně, než finanční trh odhadoval. Plyne to z oznámení firmy pro regulační orgány.

Foto: archív tvůrců

Ukázka aplikace Snapchat

Článek

Půjde ale i tak o největší vstup na burzu v USA za tři roky a investoři jeho význam srovnávají s primárními emisemi akcií provozovatelů sociálních sítí Facebook a Twitter.

Snap oznámil, že své akcie prodá investorům za 14-16 dolarů za kus. Analytici podle agentury AP čekali vyšší cenovou úroveň, protože v posledním kole financování firmy soukromými investory dosáhla hodnota akcie téměř 31 dolarů. Taková cena by celou společnost ohodnotila na zhruba 30 miliard dolarů.

Mezi investory se ale podle agentury Reuters v poslední době šíří obavy ze stále dosud neprověřeného podnikatelského modelu firmy, zpomalování růstu počtu uživatelů a z toho, že nad firmou si hodlají udržet příliš velkou kontrolu její zakladatelé. Investoři také stále nemají jasno, zda Snap bude další Facebook, který dokáže na své platformě velmi dobře vydělávat, anebo to bude spíše něco jako Twitter, jemuž se to naopak nedaří.

Růst počtu nových uživatelů stagnoval

Růst počtu nových uživatelů ke konci roku podle údajů firmy víceméně stagnoval a Snapchat měl v průměru 158 miliónů uživatelů denně. Podobnou službu jako Snapchat navíc nedávno zavedl Instagram, který patří Facebooku. Snap ještě nevytvořil zisk a loni se jeho ztráta zvýšila na 515 miliónů USD ze 373 miliónů USD v předešlém roce.

Snap má podle důvěrného dokumentu, který získal Reuters, stanovit konečnou primární cenu akcií 1. března. Poté by měly jeho akcie vstoupit na newyorskou burzu NYSE. Půjde o největší vstup na veřejný trh v USA od emise akcií čínského internetového prodejce Alibaba Group v roce 2014 a největší primární emise technologické firmy v USA od emise Facebooku v roce 2012.

Snapchat zahájil činnost v roce 2012 jako aplikace umožňující uživatelům posílat fotografie, které po několika sekundách z přístroje zmizí. Firma se loni na podzim začala označovat za výrobce fotoaparátů, představila sluneční brýle s vestavěným fotoaparátem, který je bezdrátově spojen s chytrým telefonem, a přejmenovala se na Snap Inc.

Související témata:

Výběr článků

Načítám