Článek
Mnozí z nich se soustřeďují na World of Warcraft, dnes zřejmě nejrozšířenější onlinovou hru: za možnost účastnit se jí platí měsíční poplatky 11 miliónů lidí a soudí se, že dalších několik miliónů je napojeno ilegálně.
Lidé hledají na nekonečných pláních virtuálního světa skryté věci nebo rozvíjejí výzbroj a schopnosti svých hrdinů, aby je po dosažení určité úrovně prodali na Západ nebo do bohatých zemí Asie. Na požádání jsou také ochotni převzít hráčova hrdinu a vyvinout jej na vysokou úroveň daleko rychleji, než by to dokázal hráč samotný.
Měsíčně si lidé z třetího světa vydělají 2360 korun.
Touto cestou si vydělávají v průměru 2360 korun měsíčně. V přepočtu je to asi 110 dolarů. Nejde o obří částku, ale je to dost, aby se lidé udrželi nad úrovní absolutní bídy, za kterou bývá považován příjem jeden a čtvrt dolaru denně.
Jak výzkumníci uvádějí, je těžké zjistit přesné údaje o rozšířenosti této praxe - mimo jiné i proto, že je vlastně kriminální. Prodej virtuálních věcí nebo herního zlata za hotové je obvykle zakázán ve smlouvě o používání hry stejně jako sdílení účtů a přebírání herních postav.
Někteří experti se obávají, že nového „odvětví“ si už všiml i organizovaný zločin, který ho využívá k uplatnění kradených kreditních karet a k lákání peněz od hráčů, jimž pak nejsou dodány slíbené virtuální předměty či peníze.