Článek
Simpsonovi
Představovat rodinku ze Springfieldu snad není potřeba. Patrně nenajdete nikoho, kdo by neviděl byť jediný díl z tohoto nejdéle vysílaného seriálu České televize. Skuteční fanoušci rodiny Simpsonových a dalších obyvatel malého městečka navíc musejí znát i adresu webu, který s láskou obhospodařuje dnes sedmnáctiletý Lubor Mach.
Za více než šest let se zde nashromáždilo nepřeberné množství textu, obrázků a multimediálních souborů. Poslední dobou je největší zájem návštěvníků o reportáž z dabingu Simpsonů, ve které se můžete například dočíst, jak to poprvé v dabingovém studiu šlo novému dabérovi Homera Simpsona Vlastimilu Zavřelovi. Velký zájem je však již od počátku existence stránek o zvukové soubory (zhruba 150 humorných dialogů z českých epizod) a videa.
Zájem by byl pochopitelně i o kompletní epizody v češtině, které však na web nemohou být přidány kvůli autorským právům. Již brzy by se však na webu mělo objevit více než hodinové video z dabování české verze seriálu.
.: HODNOCENÍ: grafika (6/10), obsah (9/10)
Jaká je vaše nejoblíbenější postavička ze seriálu? Hlasujte v anketě pod článkem. |
Svět spotřebitelů
Orientovat se v divoké řece plné dravých ryb v podobě obchodníků není leckdy pro spotřebitele jednoduché. Ač někteří obchodníci ctí heslo "Náš zákazník, náš pán", většinou je to právě zákazník, kdo tahá za kratší konec. Spotřebitelem však není jen ten, kdo nakupuje zboží v obchodě nebo služby v provozovně, ale také příjemce služeb spojených s bydlením, uživatel finančních služeb nebo třeba hromadné dopravy a také pacient nebo příjemce služeb zajišťovaných státem.
A jelikož se spotřebitelem stává každý z nás několikrát denně, není divu, že informační web Svět spotřebitelů od září 2000 navštívilo již přes 200.000 internetových uživatelů, kteří zde ponejvíce hledali informace o kontaktech Spotřebitelských informačních center SOS, adresy poraden pro spotřebitele, poradenské linky "SOS po telefonu", Zákon o ochraně spotřebitele nebo aktuality z oblasti ochrany práv a oprávněných zájmů spotřebitelů.
Web provozuje nevládní nezisková organizace Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS), která se do povědomí veřejnosti dostala například v souvislosti s upozorněním na nesrovnalosti v loňské vánoční soutěži "Melouny se valí", díky kterému jistý mobilní operátor zlevnil soutěžní SMS. Tato kauza je však jen vrcholem ledovce, o čemž se můžete přesvědčit v Poradně spotřebitele, kde je denně zodpovězeno skutečně obrovské množství otázek na různá témata.
Do budoucna by si autoři webu Svět spotřebitelů přáli mít stránky ještě více otevřené názorům spotřebitelů. Chystá se tedy zprovoznění anket, chatu, diskusních fór a v neposlední řadě by se měl přehlednější podoby dočkat i web samotný.
TIP!
Vedle již zmíněné on-line poradny či Databáze spotřebitelských zkušeností (kam lze vložit kladnou i zápornou zkušenost s konkrétní firmou), byste neměli minout ani Kartotéku spotřebitelských témat, ve které můžete najít odpovědi na velmi zajímavé otázky související s výrobky či službami.
Filatelie on-line
Sběratelé známek již netvoří tak početnou družinu jako v časech minulých. Tištěný časopis věnovaný filatelii je proto snad stejně vzácný, jako onen pověstný Modrý Mauricius, a filatelistům tak nezbývá, než se obrátit na internet.
Kolem on-line magazínu Infofila se točí nejméně třicet nadšenců, kteří chápou, že je to užitečný projekt pro českou filatelii a nedělají si nároky na finanční odměnu, protože web je tvořen jako hobby magazín, který přináší spíše výdaje než nějaký zisk.
Největší zájem mezi návštěvníky je o filatelistickou inzerci, galerii známek a o aktuální odborné články o filatelii. Autoři webu do budoucna chystají další známkové galerie, nove rubriky a možná i nějakou odbornou internetovou filatelistickou aukci.
.: HODNOCENÍ: grafika (5/10), obsah (7/10)
Máte tip na zajímavý web? Napište mi o něm.