Hlavní obsah

Kybernetičtí podvodníci připravili 20 000 klientů Tesco Bank o peníze

Londýn

Terčem kybernetického útoku se tentokrát stali zákazníci britské finanční společnosti Tesco Bank. Kybernetickým podvodníkům se podařilo přesunout peníze ze zhruba 20 000 účtů bankovní divize největšího britského maloobchodního řetězce Tesco. Firma slíbila, že vzniklé finanční ztráty zákazníkům nahradí.

Foto: Archiv, Právo

Ilustrační foto

Článek

Tesco Bank spravuje zhruba 136 000 běžných účtů. Firma v reakci na útok zastavila veškeré internetové transakce, zákazníci nicméně mohou dál používat platební karty k nákupům i k výběru hotovosti.

Veškeré finanční ztráty plynoucí z těchto podvodných aktivit převezme banka," uvedl generální ředitel společnosti Benny Higgins. „Zákazníkům nehrozí žádné finanční riziko," dodal.

Podle Higginse firma během víkendu zaznamenala podezřelé aktivity u zhruba 40 000 účtů, peníze se útočníkům podařilo převést ze zhruba poloviny z nich. „Domníváme se, že částky, které zmizely, jsou relativně nízké, stále na tom ale pracujeme," uvedl Higgins.

Celkové náklady na odškodnění zákazníků budou podle Higginse představovat částku "velkou", ale ne "obrovskou". Agentura Reuters nicméně upozorňuje, že i v případě omezených finanční dopadů hrozí společnosti Tesco Bank výrazné poškození pověsti.

Související témata:

Výběr článků

Načítám