Článek
Počet konverzací uskutečněných přes Tinderu vzrostl mezi půlkou února a koncem března o nějakých 12 procent. Za normální situace by to byl pro ředitele firmy důvod k oslavám. To by však zároveň nesmělo dojít i „významné proměně” v chování uživatelů, které je jinak poměrně konstantní, popisuje situace Seidman.
Ekonomický dopad celé situace je však dobře patrný a pro Tinder neznamená nic dobrého. Zisk mu tvoří uživatelé platící si prémiové členství. Když dojde k jejich významnému poklesu, může se firma dostat do potíží. Od spuštění si aplikaci sice stáhlo 340 milionů osob, ale naprostá většina příjmů pochází od pouhých šesti milionů z nich, kteří si platí prémiové členství. A jejich konstantně vzrůstající počet zamrznul.
„Hodně mě tíží to, co se ekonomicky děje naší společnosti a jaký dopad to bude mít na mnoho našich členů. V USA ale jasně vidíte, jak se situace vrací k lepšímu, když opadnou restriktivní nařízení,” uvedl Seidman s tím, že plný ekonomický dopad na Tinder bude jasnější za nějaké dva až tři kvartály, až se vyjasní skutečný rozsah celé pandemie.
Rozmach videoschůzek
Dále se jasně obecně projevil další trend virtuálního randění, kterým budou videoschůzky. Půjde prý o něco, co se bude ve velkém využívat i po konci koronavirové krize. Protože ruku na srdce: je lepší prožít s někým trapný videohovor než trapné rande. A v tomto ohledu Tinder doposud zaostává.
Aplikace jako Match nebo OKCupid hlásí velký vzestup videoschůzek a Tinder hodlá tuto funkci spustit příští měsíc. Obě strany budou muset s hovorem souhlasit a bude zdarma. Seidman má za to, že aktuální situace pouze urychlila již předtím zřejmé trendy.