Hlavní obsah

Koronavirus Facebooku pomohl, sociální síť hlásí miliardový zisk

Menlo Park

Americká internetová společnost Facebook ve druhém čtvrtletí letošního roku zdvojnásobila čistý zisk na 5,18 miliardy dolarů (114,7 miliardy Kč) z 2,62 miliardy dolarů před rokem. Hospodářské výsledky předčily očekávání analytiků. Během pandemie, kdy prudce stoupl provoz na internetu, využívalo jeho cílené reklamy více firem.

Foto: Richard Drew, ČTK/AP

Ilustrační foto

Článek

Hospodářský výsledek z loňského druhého čtvrtletí zahrnoval též pokutu dvě miliardy dolarů od americké Federální obchodní komise (FTC) za porušení ochrany soukromí. Zisk na akcii z letošního druhého kvartálu činil 1,80 dolaru.

Celkové tržby Facebooku v tomto období meziročně stouply o 10,7 procent na 18,69 miliardy dolarů, a překonaly tak odhady odborníků dotazovaných společností Refinitiv. Ti měly za to, že tržby internetové společnosti budou 17,4 miliardy dolarů.

Do bojkotu Facebooku se zapojilo již 1100 firem. A bude hůř

Internet a PC

Počet aktivních měsíčních uživatelů v období od dubna do června vzrostl na 2,7 miliardy, zatímco analytici odhadovali, že sociální síť bude na konci června mít 2,62 miliardy uživatelů.

Akcie Facebooku v řádném obchodování zpevnily o půl procenta na 234,5 dolaru. Po konci seance si kolem 22:45 SELČ mimo burzovní obchodování připisovaly přes šest procent.

Bojkot reklamy na Facebooku

Facebook čelí již druhým měsícem bojkotu inzerce v rámci iniciativy Stop Hate for Profit, tedy za kampaní Zastavme nenávist pro zisk. K bojkotu reklamy vyzvaly minulý měsíc americké skupiny bránící lidská práva. Protestují tak proti laxnímu přístupu sociální sítě k nenávistným projevům, obtěžování a dezinformacím.

Mezi stávkující podniky patří Lego, americký operátor Verizon, výrobci zmrzliny Ben & Jerry's, nápojů PepsiCo a outdoorového vybavení Patagonia a The North Face. Marně byste hledali na této sociální síti také reklamy sítě kaváren Starbucks či britsko-nizozemského výrobce spotřebního zboží Unilever.

V červenci se k reklamní stávce přidala také americká mediální a filmová společnost Walt Disney. Podle výzkumné společnosti Pathmatics byl Walt Disney dokonce v prvním pololetí letošního roku největším americkým inzerentem na Facebooku.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám