Článek
Nejvyhledávanějším slovem na Slovensku byl v roce 2020 název školního informačního portálu Edupage. Většina škol loni na jaře po propuknutí pandemie a pak na podzim za druhé vlny koronaviru přestoupila na distanční formu výuky, ke které využívají i zmíněný portál. Ten slouží například pro komunikaci učitelů s rodiči a také k zadávaní úkolů, při standardním způsobu výuky zase poskytuje informace také o školním rozvrhu, docházce a klasifikaci žáků.
Online výuku loni absolvovalo přes 80 procent žáků. Zbylá necelá pětina se do tohoto způsobu vyučování nezapojila z toho důvodu, že tak neučinila škola nebo že oni sami neměli přístup k internetu.
Prodeje se přesunuly na internet
K nejvyhledávanějším slovním spojením patřilo i „koronavirus Slovensko”. Při hledání návodů na internetu šlo nejčastěji o dotaz na to, jak ušít roušku. Právě šití roušek svépomocí se na Slovensku rozšířilo, když byl v zemi potvrzen první případ koronaviru.
Slováci se také často zajímali o to, jak se projevuje koronavirus a jak založit kvásek. Během pandemie si řada Slováků také přes sociální sítě a internetové portály vyměňovala informace o pečení právě s využitím kvásku. Kromě toho se obyvatelé Slovenska patrně v souvislosti s loňskými parlamentními volbami zajímali o to, jak se volí.
Loni, kdy Slovensko v zájmu zpomalení šíření koronaviru zavedlo sérií různých karanténních omezení, v zemi výrazněji stoupl zájem o telefonování přes internet a o videohovory.