Článek
„Je to projekt, o kterém si myslíme, že má své opodstatnění a místo na trhu. Máme srovnání z různých zemí, například z Francie, kde to funguje velmi dobře. Momentálně na tomto konceptu pracujeme,“ uvedl Mastník. Technologicky je podle něj služba připravená již nyní.
V Česku je nejoblíbenější placenou televizní streamovací službou Netflix s podílem okolo 37 procent. Následuje HBO Max s pětinovým podílem, zhruba deset procent patří domácí platformě televize Nova Voyo. Do čísel bude stále více promlouvat Disney+, který vstoupil na trh v letošním roce. Data vyplývají z údajů distribuční firmy Axocom.
Podle Mastníka je v současnosti na trhu patrný pokles zájmu o placený příjem televizního signálu, a roste tak význam bezplatného terestrického vysílání, které v současnosti využívá jako primární způsob příjmu signálu okolo 53 procent populace. Proto považuje jakékoli úvahy o dalším snižování počtu frekvencí pro terestrické vysílání ve prospěch mobilních sítí po roce 2030 za špatný směr.
„V některých oblastech by se měl naopak počet kmitočtů pro televizní vysílání zvýšit, aby se zlepšila kvalita signálu. Například pro multiplexy České televize a Českých Radiokomunikací,“ podotkl. O budoucnosti kmitočtů bude rozhodovat světová telekomunikační konference v příštím roce a následně Evropská komise.
České Radiokomunikace se vedle provozování vlastní sítě televizních a rozhlasových vysílačů zaměřují na propojování světa televize, rádia a internetu. Provozují také vlastní datová centra a optickou páteřní síť. Společnosti ve finančním roce 2020/2021 klesly tržby meziročně zhruba o sedm procent na 2,25 miliardy korun. Zisk klesl na 141,5 milionu korun. Firmu loni koupily fondy Cordiant Digital Infrastructure, obchodované na hlavním trhu londýnské burzy.