Hlavní obsah

Internetový gigant Yahoo se vrátil k zisku. Skandálům navzdory

Společnost Yahoo se ve čtvrtém čtvrtletí minulého roku vrátila k zisku. Firma rovněž oznámila, že dokončení plánovaného převzetí hlavních internetových aktivit firmou Verizon v hodnotě 4,8 miliardy USD (120,7 miliardy Kč) se odkládá o tři měsíce na druhé čtvrtletí, což vyvolalo mezi některými investory obavy, že dohoda může ještě zkrachovat, napsaly agentury AP a Reuters.

Foto: © Albert Gea / Reuters, Reuters

Logo internetové společnosti Yahoo

Článek

Zisk společnosti za tři měsíce do konce prosince činil 162 miliónů USD ve srovnání se ztrátou 4,43 miliardy USD ve stejném období o rok dříve. Bez zahrnutí mimořádných položek zisk činil 25 centů na akcii a překonal odhady analytiků, kteří čekali zisk 22 centů na akcii.

Příjmy činily 1,47 miliardy USD. Po odečtení poplatků zaplacených partnerským internetovým stránkám se příjmy snížily na 960 miliónů USD z jedné miliardy ve stejném období předchozího roku.

Za celý loňský rok příjmy Yahoo po odečtení poplatků pro partnery klesly o 14 procent na 3,52 miliardy USD. To byl nejnižší údaj od roku 2004.

Vyjde prodej webových aktivit?

Investoři již delší dobu spekulují o osudu prodeje základních internetových aktivit Yahoo telekomunikačnímu gigantu Verizon, protože se objevily zprávy o rozsáhlých únicích údajů o klientech Yahoo. Podmínky dohody o prodeji by se tak mohly změnit, vyloučeno přitom není ani úplné zrušení transakce.

V prosinci společnost informovala veřejnost o vůbec největším kybernetickém útoku v historii webu. Ze serverů firmy unikla miliarda přihlašovacích údajů. Odcizené informace mohou podle vyjádření podniku zahrnovat jména, e-mailové adresy, telefonní čísla, data narození a takzvané ověřovací otázky a odpovědi na ně.

A aby toho nebylo málo, už v září Yahoo oznámilo, že v roce 2014 byla z jeho serverů zcizena data z 500 miliónů účtů. Viník nebyl ani v jednom případě zjištěn.

Yahoo patří ve světě internetu k průkopníkům. V devadesátých letech byla právě tato společnost dominantním poskytovatelem e-mailových účtů zdarma. Firmu ale v posledních letech předehnala konkurence, což se projevilo i na jejích příjmech.

Související témata:

Výběr článků

Načítám