Hlavní obsah

Informační systém Czech Point nebude o víkendu fungovat

Praha

Od pátečních 17:00 začíná odstávka systému Czech Point, který slouží ke komunikaci občanů s veřejnou správou. Skončí v neděli v poledne. Po tuto dobu nebude možné využívat služeb kontaktních míst ani činit úřední úkony prostřednictvím tohoto systému, informovalo ministerstvo vnitra.

Foto: Michal Doležal, ČTK

Ilustrační foto.

Článek

Czech Point umožňuje získat například výpisy z rejstříku trestů, katastru nemovitostí či z bodového hodnocení řidiče, ohlásit živnost, požádat o datovou schránku, převést dokument z elektronické podoby do listinné a naopak. Na jednom místě mohou lidé získat a ověřit data z veřejných i neveřejných informačních systémů nebo úředně ověřit dokumenty a listiny.

Počet datových schránek stoupl od začátku pandemie o 400 000

Internet a PC

„Nemožnost pořídit výpis se dotkne též Portálu veřejné správy, respektive Portálu občana, jelikož po tuto dobu zde nebude možné pořídit žádný výpis ani využít žádnou jinou službu Czech Pointu (například výpis z rejstříku trestů, výpis bodového hodnocení řidiče),“ uvedlo vnitro.

Czech Pointy jsou například na obecních úřadech, pobočkách České pošty, v kancelářích Hospodářské komory ČR nebo na zastupitelských úřadech. Systém funguje od roku 2008, po tuto dobu podle ministerstva vydal přes 27 milionů výpisů.

„Po celou dobu svého provozu byl systém téměř nepřetržitě dostupný, zaznamenával zcela minimální neplánované výpadky a pouze v roce 2019 se uskutečnila jedna větší plánovaná odstávka,“ sdělil úřad.

Nynější odstávka je plánována na víkend, aby dopad na využití služeb byl minimální.

Související témata:

Související články

K vyřízení na úřadu stačí internet

Lidí, kteří nechtějí vážit cestu na úřady a chtějí s nimi jednat přes internet, přibývá. Různé formy elektronické komunikace podle dat ministerstva vnitra na...

Výběr článků

Načítám