Článek
Analytici odvětví již dlouho předpovídají, že stahování hudby jednou nahradí kompaktní disk. Dodávají přitom, že stoupající význam internetu v hudebním průmyslu bude mít vliv i na jiná odvětví.
Stejným směrem se rychle ubírají například knihy a video. "Lidé dlouho mluvili o přechodu na digitální prodej hudby, ale zdá se, že se ten symbolický zlom odehrává právě teď," uvedl reportér hudebního magazínu Rolling Stone Steve Knopper, který pracuje na knize o hudebním průmyslu v digitální éře.
Digitalizace je nejvíce viditelná v hudebním světě
Apple oznámila, že se její údaje opírají o průzkum prodeje za leden a únor, který provedla agentura NPD. Ta v průměru počítá 12 prodaných písní za jeden kompaktní disk.
"Podtrhuje se tím velmi významný trend v odvětví," dodal viceprezident a ředitel průzkumu agentury Jupiter Research Michael Gartenberg. "Není to tak dávno, kdy Apple hrdě oznámila fakt, že se dostala na čtvrtou pozici. A poté vystoupala na třetí a druhou," dodal.
Za pět let se prodaly čtyři miliardy písní
V únoru NPD oznámila, že iTunes loni překonala maloobchodní řetězce Best Buy Co a Target Corp, a že se tak dostala v celoročním prodeji hudby v USA na druhou pozici. Apple vyrábí hudební přehrávače iPod, počítače Macintosh a mobilní telefony iPhone.
Hudební prodejnu iTunes otevřela před pěti lety a od té doby přilákala 50 milionů zákazníků, kteří si u ní dohromady koupili čtyři miliardy písní.