Článek
Od 13. července Sony zavedlo tzv. „zpětnou kompatibilitu“. To jinými slovy znamená, že tituly schválené po zmiňovaném datu musí fungovat nejen na aktuálně nabízeném PlayStationu 4, ale také na nové pětce.
Důležité je v tomto případě slovíčko „schválené“. Červencové datum se bere jako zlomové pouze v souvislosti se schvalovacím procesem. Pokud prošel nějaký titul schvalovacím procesem už před 13. červencem a bude vydán až po tomto datu, nemusí zpětnou kompatibilitu nabízet.
PlayStation 5 se na pultech obchodů objeví v půlce listopadu
Lze nicméně předpokládat, že drtivá většina her vydaná během léta a podzimu bude fungovat na čtyřce i PlayStationu 5. Hráči budou mít na obou platformách zajištěnou také podporu a vydávání všech případných aktualizací a oprav.
Her by tedy mělo být pro PlayStation 5 v době jeho vydání více než dost.
Přesnou cenu ani datum uvedení na trh Sony zatím oficiálně neuvedlo. Na pultech obchodů by se nicméně konzole podle neoficiálních informací měla objevit v půlce listopadu.
Ceny by se měly lišit podle provedení. Klasický PlayStation 5 bude údajně stát 499 eur (13 300 Kč). Verze bez optické mechaniky bude levnější, případní zájemci za ni zaplatí 399 eur, tedy v přepočtu 10 650 Kč.
Co bude umět PlayStation 5?
Nová pětka nabídne v první řadě výrazně vyšší výkon, který bude stačit na bezproblémové hraní v rozlišení 4K. Přinese také zbrusu nový vzhled, který rozdělil hráče na dva nesmiřitelné tábory – jedněm se líbí a považují jej za moderní, druzí si z něj utahují.
Konzole od Sony dostane také zbrusu nový ovladač, jmenuje se DualSense. Ten se bude snažit zapojit do hry další smysl, a to konkrétně hmat. Gamepad by měl místo obyčejných vibrací nabídnout haptickou odezvu. Ovladač se tedy bude chvět podle toho, co se bude zrovna dít na obrazovce.
K navození co nejreálnější atmosféry mají přispět také programovatelná tlačítka L2 a R2, u kterých půjde nastavením měnit intenzita stisku. V praxi tak vývojáři budou moci upravit sílu stisku podle toho, co se zrovna odehrává na obrazovce.
Tlačítka L2 a R2 slouží například v automobilových simulátorech namísto pedálů pro brzdu a plyn. Díky nové vychytávce bude možné simulovat intenzitu stisku různých verzí aut tak, jako je tomu ve skutečnosti – ve starších vozech půjdou pedály mačkat hůře, zatímco u novějších snadněji.