Článek
Zisk klesl v třetím finančním čtvrtletí v rámci herní divize o 26,8 procenta. Činil tedy konkrétně 53,5 miliardy jenů, což je v přepočtu více než 11,1 miliardy korun.
Za zisky stojí kromě jednotlivých her z produkce Sony především prodeje televizní konzole PlayStation 4, kterou je možné aktuálně zakoupit ve dvou různých provedeních – ta jsou vylepšenou verzí původního modelu z konce roku 2013.
Ovladač PlayStationu dostane nová tlačítka, aby byli hráči rychlejší
PlayStation 4 Slim láká především na kompaktnější rozměry a líbivější vzhled. Výkon je nicméně stejný jako u starší čtyřky. Verze 4 Pro nabízí výkonnější procesor, přepracována byla i grafická karta. Některé hry díky tomu budou schopné běžet až v rozlišení 4K. Připomeňme, že původní PlayStation 4 byl stavěn na hraní ve Full HD.
PlayStation 4 Slim se v obchodech nabízí podle Zboží.cz od 5790 Kč, zatímco PlayStation 4 Pro od 7500 Kč.
Neustále klesající zájem o čtyřku ze strany zákazníků není kdovíjak překvapivý, neboť zástupci podniku již na konci roku potvrdili, že v letošním roce se začne prodávat nástupce s pořadovým číslem pět. Mělo by jít o jeden z hlavních trháků letošních Vánoc.
Co bude umět PlayStation 5?
V pořadí již pátá generace televizní konzole od Sony nabídne výrazně vyšší výkon, který bude zvládat hraní ve 4K při obnovovací frekvenci 120 Hz. Například multimediální obsah nicméně bude možné konzumovat dokonce až v rozlišení 8K.
Připomeňme, že proti standardu 4K nabízí 8K rozlišení čtyřikrát více pixelů, ve srovnání s Full HD je tedy obraz na televizorech nebo monitorech dokonce až 16krát detailnější.
Součástky uvnitř PlayStationu navíc budou podporovat hardwarovou akceleraci ray tracingu, tedy jinými slovy – hry by měly běžet s daleko věrnějšími detaily, nabídnou reálnější podání stínů i odlesků.
Ve výbavě by neměla chybět ani moderní SSD jednotka. Díky tomu bude chod celého zařízení rychlejší, a to od startu přes instalaci aplikací až po spouštění jednotlivých titulů.
Boj o nejlepší televizní konzoli
Vylepšení by se měl dočkat také bezdrátový ovladač. Ten by měl místo obyčejných vibrací nabídnout haptickou odezvu. Ovladač se tedy bude chvět podle toho, co se bude zrovna dít na obrazovce.
K navození co nejreálnější atmosféry mají přispět také programovatelná tlačítka L2 a R2, u kterých půjde nastavením měnit intenzita stisku. V praxi tak vývojáři budou moci upravit sílu stisku podle toho, co se zrovna odehrává na obrazovce.
Tlačítka L2 a R2 slouží například v automobilových simulátorech namísto pedálů pro brzdu a plyn. Díky nové vychytávce bude možné simulovat intenzitu stisku různých verzí aut tak, jako je tomu ve skutečnosti – ve starších vozech půjdou pedály mačkat hůře, zatímco u novějších snadněji.