Hlavní obsah

World of Warcraft po 20 letech. Jaká budoucnost čeká slavnou hru?

Irvine (USA)

Počítačová hra World of Warcraft, jedna z nejslavnějších vůbec, letos slaví 20 let od svého vzniku. Připomenout si toto výročí nejspíše řada fanoušků plánovala na každoroční masové akci BlizzCon, tu však vývojářská firma Activision Blizzard pro letošek zrušila a řada nespokojených lidí začala oznámení dávat do souvislosti s firmou Microsoft, novým majitelem Activision Blizzard, píše BBC.

Ukázka ze hry World of Warcraft: ShadowlandsVideo: archív tvůrců

Článek

Společnost Microsoft pohltila herní studio Activision Blizzard loni v říjnu. Největší herní obchod měl hodnotu 69 miliard dolarů (1,6 bilionu Kč).

Po úspěšném dokončení celého obchodu se americký softwarový gigant proměnil v třetí největší herní firmu na světě, alespoň tedy co se tržeb týče. Zařadil se tak těsně za společnosti Tencent a Sony.

Tvůrce herní platformy Xbox se tak nově stal majitelem celé řady zvučných jmen herního světa – zmiňme alespoň Call of Duty, Diablo, Candy Crush, Tony Hawk, Overwatch, Spyro, Hearthstone, Guitar Hero, Crash Bandicoot, StarCraft i World of Warcraft.

AI a pokročilé technologie. Lákadla nové generace grafik

Hardware

Manažeři herních studií trvají na tom, že akvizice se hry World of Warcraft negativně nedotýká, přínosem je podle nich naopak spolupráce s týmy, které pracují na jiných titulech vlastněných Microsoftem, jako je Minecraft nebo série The Elder Scrolls.

Výkonná producentka pro World of Warcraft Holly Longdaleová naznačila, že ačkoliv „nyní žádné oznámení nemá“, je optimistkou ohledně eventuálního přechodu mezi jednotlivými tituly. „Ale kdo ví? Je ještě brzy,“ dodala v rozhovoru s BBC.

O práci přišlo 1900 lidí

Osud her Acitivision Blizzardu se stal mezi fanoušky předmětem řady spekulací, především zda Microsoft tituly zahrne do svého Game Passu – herního předplatného, které funguje podobně jako například streamovací služby Netflix.

Znepokojení v lednu vyvolala i zpráva o propuštění 1900 zaměstnanců herní divize Microsoftu, která přišla v době, kdy Activision Blizzard oznámil, že už nebude pracovat na projektu dobrodružné hry s názvem Odyssey. Škrty představují přibližně osm procent zaměstnanců herní divize Microsoftu.

Upoutávka na hru World of Warcraft: Legion Video: Blizzard Entertainment

Longdaleová nicméně trvá na tom, že akvizice je pro hráče přínosem, mimo jiné díky prohloubení spolupráce mezi jednotlivými studii. Konkrétním příkladem je přidání možnosti odstranit ze hry avatary osminohých pavoučích postav, kterých je ve fantastickém světě Azerothu mnoho, což mohou ocenit hráči s vážnými projevy arachnofobie.

„Tuto konkrétní možnost jsme převzali ze hry Grounded, kterou vyvíjí studio Microsoftu Obsidian,“ uvedla producentka.

Konkurencí je i Netflix

Ačkoliv velké změny vývojáři nečekají, World of Warcraft podle nich musí aktivně pracovat na úkolech, kterým v dnešní době čelí i širší vývojářská komunita – hledat nové způsoby, jak se zalíbit hráčům, kteří nechtějí trávit stovky hodin vylepšováním svých charakterů, a soutěžit s konkurencí nejen o peníze, ale také o pozornost uživatelů. Konkurencí herního studia je dnes podle Longdaleové například i Netflix.

Tématem je rovněž otázka reprezentace; herní postavy by dnes totiž neměly podporovat rasové ani genderové stereotypy.

Chtěli jen 235 000 Kč, nadšenci jim poslali 19,6 milionu. Chytré šachy jsou naprostý hit

Hry a herní systémy

Související články

Výběr článků

Načítám