Článek
Na pokračování jedné z nejúspěšnějších her o přežití Ark: Survival Evolved fanoušci čekají od roku 2017. Hra měla vyjít už několikrát, datum studio Wildcard nakonec stanovilo na konec letošního roku. Vzhledem k tomu, že do Vánoc zbývá jen několik měsíců, její další odložení je velmi pravděpodobné.
Podle webu Techopedia by nový díl mohl následovat svého předchůdce, a tím pádem by vyšel jenom v předběžném přístupu. Počáteční datum vydání ARK 2 by se tak mohlo lišit od data vydání hotového produktu. Studio Wildcard ale zatím ještě nic nepotvrdilo.
Svět Harryho Pottera znovu ožije na herních monitorech. Hogwarts Legacy dostane nový obsah
Nová videohra bude svým příběhem navazovat na předchozí hru a všechny její DLC. Přesněji by se měla odehrávat po událostech oficiálního rozšíření Genesis: Část 2.
Hráči budou stejně jako předtím bojovat proti nepřátelským dinosaurům, budou se je snažit ochočit, a především se pokoušet přežít. Tentokrát ale na cizí nehostinné planetě Arat.
Svět Aratu a klon postavy Santiaga de Costa
Podle studia by měl tento nový mimozemský svět nabídnout dynamické světové události dějící se nezávisle na tom, co právě děláte nebo chystáte.
O samotném příběhu toho ale zatím tolik nevíme. Dle traileru je jisté, že se mezi hlavními hrdiny objeví Vin Diesel v roli Arka Santiaga. Ten se bude snažit chránit svoji dceru Meeku před nejrůznějšími nepřáteli a nepředvídatelnou budoucností.
Dle dostupných informací je hrdina Ark Santiago klonem postavy Santiaga de Costa z Ark: Survival Evolved. Podle seriálu Ark: The Animated Series (Paramount+) by měl být pilotem Meků 24. století, bojovníkem za svobodu a vůdcem menšího kmene. Studio Wildcard slibuje, že se o novém Arkovi dozvíme vše potřebné během hraní.
Alternativní dimenze i převtělování. Unknown 9: Awakening otevírá nové fantasy univerzum
Akce z pohledu třetí osoby
Kromě klasického boje o přežití (MMO survival) v podobě craftingu nástrojů a budov, sběru surovin a vývoje postavy (od boje s klacky až po pokročilé sci-fi zbraně), dostaneme možnost využít lepší mechaniku pohybu.
Hra by měla klást důraz na boj zblízka (podobně jako v sérii Souls), postavy budou využívat parkour, volné lezení, klouzání, houpání a také třeba mantling. Bojový systém by měl být podporovaný dovednostmi hráče se zaměřením na cíl, speciální útoky, zadržení pohybu, bloky nebo úskoky.
Postava si bude moct vytvářet jedinečné zbraně a nástroje s pomocí různých modulů a materiálů, a postupně si upravovat jejich tvar a funkce. Strom dovedností hráči umožní vylepšit si některé vlastnosti, získat výhody a pasiva.
Velkou novinkou by měla být možnost hraní pouze z pohledu třetí osoby, dříve byl k dispozici také pohled z první osoby. Navíc by se měl opět objevit sandbox online multiplayer s přístupem do celého světa hry najednou a jeho libovolné měnění.
Jak už bylo na začátku řečeno, hra by měla vyjít na konci tohoto roku. Bude se jednat o exkluzivitu pro Xbox Series X/S, PC a Game Pass. Jestli se hra později objeví i na PlayStation 5, není zatím jasné.