Článek
Hra by měla podle všeho vyjít v roce 2026 jako exkluzivita na PlayStation 5 a PlayStation 5 Pro. „S nadšením oznamujeme, že naše nejnovější hra Saros vyjde příští rok na PS5 a bude vylepšená pro PS5 Pro,“ řekl kreativní ředitel Gregory Louden během vysílání State of Play.
Saros je dle jeho slov dokonalou evolucí herního zážitku Housemarque, který je zaměřený především na hratelnost. „Je to nová IP pro jednoho hráče, která staví na oceňované akci z pohledu třetí osoby Returnal,“ dodal Louden.

Hlavní hrdina hry Arjun Devraj (Rahul Kohli)
Sony představilo novinky v rámci prvního letošního State of Play

Saros by se měl odehrávat na planetě Carcosa, které hrozí „zlověstné zatmění“. Hráči se ujmou role Arjuna Devraje (Rahul Kohli). Ten by měl být „mocným soltariánským vymahačem pátrajícím po odpovědích na ztracené mimozemské kolonii“.
Podle tvůrců by klíčovým herním mechanismem měl být systém permanentního postupu a stálé zdroje. To tedy znamená, že ačkoliv by hra měla být spíše rougelike stejně jako Returnal, možná pojem rougelite by ji vystihl lépe, vzhledem k možnosti přenášení postupu a zdrojů.

Saros by se měl odehrávat na planetě Carcosa, které hrozí „zlověstné zatmění“.
„Největším herním rozdílem mezi Sarosem a Returnal jsou stálé zdroje a postup, díky nimž je každá smrt cenná,“ napsali tvůrci na blogu PlayStationu. „Po každé smrti vás čeká změněný svět. V Sarosu si ale budete moci vybrat a trvale vylepšovat svou výbavu z vyvíjející se sady zbraní a vylepšení obleku. Díky tomu se vždy můžete vracet silnější a odolnější,“ dodali.
Další podrobnosti se fanoušci dozvědí během letošního roku, včetně informací ohledně hratelnosti, postav, hudby, výtvarné stránky hry, technologií a příběhu.
Co je to rougelike a rougelite?
Oba termíny popisují hry, které mají prvek permanentní smrti a náhodně generované úrovně. Pokud tedy uživatel zemře, musí začít úplně od začátku.
V případě rougelike začíná hráč opravdu od nuly, bez dříve odemknutých schopností, bez výbavy a pokaždé musí čelit nově poskládanému prostředí.
Rougelite na druhou stranu umožňuje zachovat si za určitých podmínek část výbavy a zdrojů, což ulehčuje průchod příběhem. Navíc to dává hráči možnost dostat se rychleji do bodu, kde předtím neuspěl.

Hra bude mít strašidelný příběh s fantasy a sci-fi prvky.
RECENZE: Krásné prostředí, společníci a jednoduché souboje. Avowed je fantasy RPG pro začátečníky
