Hlavní obsah

TRON: Catalyst nabídne pokračování příběhu a dynamický bojový systém

3:20
3:20

Poslechněte si tento článek

Nová akční videohra TRON: Catalyst od studia Bithell Games by měla vyjít v půlce června letošního roku. Titul zasazený do kultovního světa Tron společnosti Disney slibuje pokračování příběhu v digitálním světě Arq Grid představeném ve hře TRON: Identity (2023), nového hlavního hrdinu Exo, dynamický bojový systém s pokročilými technikami a souboje plné akce.

Trailer ke hře TRON: CatalystVideo: archiv tvůrců

Článek

Další díl herní série odehrávající se v rámci Tron univerza od společnosti Disney se pomalu, ale jistě blíží. Původní hra s podtitulem Identity také vyvinutá společností Bithell Games se vyznačovala silným příběhem založeným na volbě, který by měla nová hra také obsahovat.

Titul by se stejně jako jeho předchůdce měl odehrávat v digitálním světě Arq Grid (Síť) – serveru, který vytvořil Kevin Flynn k ochraně ISO před Clu 2. Po svém vzniku však tato síť byla ponechána tak, aby se vyvíjela a rozvíjela. Je odlišná od sítě ve filmech.

Arq Grid tvůrci představili už ve hře TRON: Identity a tvořila útočiště pro virtuální obyvatele, aby mohli žít bez jakéhokoliv kontaktu s lidskými uživateli.

Foto: archiv tvůrců

Ukázka ze hry TRON: Catalyst

Hráči se ujmou role Exo, vysoce odolného a vynalézavého programu, který ovládá nečekanou moc známou jako Glitch umožňující vidět a využívat časové smyčky.

S touto novou schopností se hlavní hrdina musí postavit vládcům rozpadající se Sítě, zároveň bojovat s nejrůznějšími nepřáteli včetně agenta Conna, který pracuje pro společnost Core, a také odhalit nevysvětlitelnou závadu ohrožující celý digitální svět.

Dále by také uživatelé měli sbírat datové úlomky, aby si hlavní hrdina mohl vylepšit kódovou základnu o nové schopnosti a zvyšovat si ty stávající.

Foto: archiv tvůrců

Ukázka ze hry TRON: Catalyst

Franšíza Tron

Tron je americká sci-fi franšíza vytvořená Stevenem Lisbergerem a Bonnim MacBirdem. Tento fenomén začal filmem Tron z roku 1982, který produkovala společnost Disney.

V původním filmu vystupuje Jeff Bridges jako Kevin Flynn – geniální počítačový programátor a vývojář videoher, který se dostane do digitální virtuální reality známé jako Síť, kde ve snaze uniknout musí komunikovat s programy.

Původní Tron se stal kultovním filmem a byl oceňován pro své průkopnické vizuální efekty a rozsáhlé využití raných počítačových obrazů. Po něm následovalo v roce 2010 pokračování filmu Tron: Dědictví (2010), který se odehrává 28 let po událostech prvního dílu a líčí pokusy Flynnova syna Sama získat zpět svého ztraceného otce ze Sítě, nyní ovládané zkorumpovaným programem.

Kromě filmů vznikly také videohry, komiksové minisérie, hudební nahrávky, atrakce v zábavním parku a animovaný televizní seriál.

Vzhledem k tomu, že klíčovým prvkem ve filmu jsou videohry, vzniklo jich v průběhu let velké množství, včetně TomyTronic Tron (1981), Tron (1982), Tron 2.0 (2003), Tron: Evolution (2010), Tron: Identity (2023) a mnoho dalších.

Tron jako izometrická videohra

Videohra by měla být překvapivě izometrická, podobná Diablu. Ačkoliv izometrická perspektiva možná není tím nejpoutavějším možným pojetím her a jedná se tak o výrazný odklon od toho, s čím byla série tradičně spojována, může to franšízu oživit a dodat jí na zajímavosti a originalitě, píše web Screen Rant.

Hlavní hrdina by měl v boji používat ikonický disk identity, světelný cyklus pro pohyb a další speciální schopnosti včetně možnosti vidět časové smyčky. Díky tomu by měl Exo odhalovat tajné oblasti, na určitých místech vracet čas a znovu dané lokality navštívit, a dokonce i s vybavením, které hlavní hrdina získá později ve hře.

Foto: archiv tvůrců

Ukázka ze hry TRON: Catalyst

Podle webu Galaxus jsou souboje hektické a vyžadují dobré načasování útoků na dálku a na blízko. Hráčův disk se může odrážet od stěn, překážek a nepřátel, kterých bude možné zlikvidovat hned několik zároveň.

TRON: Catalyst vyjde 17. června 2025 na PlayStation 5, Xbox Series X/S, Nintendo Switch a PC. Cenu a další informace by se měli hráči dozvědět za pár týdnů.

Izometrické videohry

Izometrická videohra obsahuje postupné zvyšování nejrůznějších statistik za účelem konkurenceschopnosti. Často se jedná o hry na hrdiny (RPG), plošinovky a další.

V závislosti na herním designu mohou takovéto hry zahrnovat jakoukoliv kombinaci dynamického vyvažování obtížnosti hry (automatická změna parametrů, scénářů a chování umělé inteligence ve hře v reálném čase na základě statistik hráče a reakce hráče na tuto změnu), grindingu (plnění opakujících se, často zdlouhavých úkolů za účelem získání herní výhody), mikormanagementu (hloubkové ovládání podrobných herních prvků hráčem pro strategické nebo taktické účely) nebo min-maxingu (vytvoření co nejlepší postavy, kterou hráč může vytvořit, minimalizací nežádoucích nebo nedůležitých vlastností a maximalizací těch žádoucích).

Dále se také jedná o určitý typ grafiky hry, kdy je hrací pole viděno pod určitým úhlem, nikoliv rovně, z boku nebo shora. Perspektiva se používá k vytváření 3D efektu.

Kdysi běžné izometrické promítání se stalo méně častým s příchodem výkonnějších 3D grafických systémů a s tím, jak se videohry začaly více zaměřovat na akci a jednotlivé postavy. Nicméně, videohry využívající izometrickou projekci – zejména počítačové hry na hrdiny, zaznamenaly v posledních letech oživení v rámci indie herní scény.

Související témata:

Výběr článků

Načítám