Článek
Titanfall přichází s implementovaným příběhem přímo do hry pro více hráčů, kdy má hráč možnost odehrát kampaň za obě strany konfliktu – jak za Milici, tak jednotky IMC. Tyto dvě strany proti sobě bojují o suroviny a území. Rozdíl oproti klasickým módům jsou příběhové animace na začátku a konci utkání nebo informování skrze dialogy v průběhu hraní. Tato kampaň je však pouze jako doplněk, který slouží spíše jako taková příprava pro osahání si herních mechanik.
To pravé jádro však spočívá v samotné hratelnosti multiplayerových klání s maximálním počtem šest proti šesti. Hráč se ocitá na bojišti v roli tzv. Pilota, kdy po určitém čase přivolá obřího robota (titána), do kterého buď může nasednout, nebo mu jít bok po boku a ničit nepřátelské jednotky. Čas pro přivolání titána se zkracuje zabíjením nepřátelských jednotek i samotných hráčů. Mimo titány tu je další osvěžení ve formě počítačem ovládaných jednotek na mapě nebo speciálních kartiček pro získání různých výhod.
Tempo hry je zběsilé
Piloti disponují raketovými jet packy na zádech a schopnostmi parkouru, díky kterým se mohou odrážet ode zdí nebo se snáze dostat na vyvýšené body. Průběhem zápasů titul odměňuje hráče zkušenostmi, které zvyšují hráčovu úroveň a odemykají nové zbraně, jejich vylepšení, samotné titány a speciální schopnosti, jako jsou například vize skrz zeď, lepší pohyb nebo delší neviditelnost.
Titanfall obsahuje pět herních módů a patnáct map. Mimo klasické zabírání strategických bodů (Hardpoint Domination), sbírání vlajek (Capture the flag), zabij vše, co je proti hráči (Attrition), a týmového deathmatche (Pilot Hunter) je zde také Last Titan Standing, ve kterém se všichni piloti narodí rovnou v titánech – vyhrává poslední na nohou. Další módy přijdou formou bezplatných updatů. Mapy přidají placená DLC (stahovatelný obsah).
Titul pohání univerzální, ale hodně modifikovaný Source engine nejznámější díky hrám, jako je Half-Life 2, Left4Dead nebo Counter-Strike. Vývojáři z Respawn ho však natolik předělali, až nejde poznat, že se jedná o více než deset let starý engine.
Titanfall tímto dokázal oživit stagnující žánr stříleček pro více hráčů díky implementaci ať už příběhu na pozadí, nebo počítačem ovládaných vojáků na bojišti. Jeho návykovost zaručuje desítky hodin. Nejedná se však o revoluci, ale o příjemnou evoluci žánru.