Článek
Očekávaný simulátor života inZOI, poháněný Unreal Enginem 5, měl vyjít v předběžném přístupu už za pár týdnů. Studio se ale nakonec rozhodlo uvedení titulu posunout, aby získalo více času na opravu chyb ve hře. A dle webu GamesRadar se není čemu divit, vzhledem k úrovni detailů, přizpůsobení a herním možnostem, které inZOI slibuje.
Hra by měla vyjít s konečnou platností 28. března 2025 pouze na PC a v předběžném přístupu. Na konzole by se měla dostat o pár měsíců později. Cena také ještě není známá.
Ačkoliv se jedná o simulátor života a hra by měla obsahovat klasické prvky jako například tvorba postavy, stavba budov a měst, sociální interakce, potřeby, kariéra a vzdělávání, vztahy a rodina, dovednosti nebo stárnutí a smrt, součástí bude i základní příběh, speciální úkoly a kariéra.
Co nás čeká po smrti? Halloweenské rozšíření míří do The Sims 4
Po vytvoření postavy přesně podle preferencí hráč převezme roli stážisty ve společnosti AR COMPANY. Jeho úkolem je spravovat čtvrť virtuálních lidí jménem „Zoi“ a zároveň vést systém tzv. karmy ve světě. Navíc by mělo být možné sdílet své výtvory, vyrábět nové prostřednictvím nástroje Canvas a díky pluginům by hra také měla umožnit snadnou tvorbu módů a vlastních vzorů.
Vytváření vlastního nábytku podle fotografií
InZOI by měla obsahovat tři otevřené světy, přičemž dva z nich už tvůrci představili. Prvním je Dowon – hustě osídlený svět inspirovaný Soulem, druhým Bliss Bay – svět vytvořený na základech Los Angeles a třetí indonéská prázdninová destinace Cahaya. Tu ještě studio neukázalo.
Hráči budou v těchto prostředích řídit své postavy a vozidla pomocí ukazování, klikání nebo přímého ovládání. Kromě samotné úpravy postav by mělo být možné měnit i budovy, nábytek a scenérie světa prostřednictvím režimu editace města. To vše za využití generativní umělé inteligence.
Konkrétně vytváření vlastního nábytku by mělo být podle webu PC Gamer pro hráče velkým lákadlem. Kromě smíchání a sladění určitých prvků by mělo být například možné vybrat si materiály, vzory a specifické barvy pro jednotlivé části každého kusu nábytku. Navíc by měli uživatelé dostat možnost vytvořit si 3D objekty i pomocí fotografie.
Interakce mezi jednotlivými Zoi se dle trailerů zobrazují jako jakýsi neuspořádaný mrak množností a dělí se na tři sekce – rodinné a obchodní vztahy a přátelství.
Některé z nich jsou velmi specifické – například „Diskutujte o vývoji umělé inteligence“ nebo „Mluvte o radostech z procházky v parku.“ Jiné se naopak zaměřují na určitou náladu nebo například romantické vztahy.
V rámci kariérního režimu mohou uživatelé přimět Zoi plnit speciální úkoly v nejrůznějších rolích. Pokud jde jejich postava do práce, musí opravdu splnit všechny dané cíle, a to v určitém časovém limitu.
Mezi další důležité prvky simulátoru patří také životní potřeby, včetně hladu, hygieny, koupelny, zábavy, sociálních potřeb, energie, spánku a uznání. Právě uznání by mělo být oddělené od ostatních sociálních potřeb a nemělo by být důležité jenom v určitých zaměstnáních, ale obecně ve všech interakcích ve hře.