Článek
Právě takový cíl si dala společnost Microsoft, která chce přinést nové i starší tituly co nejširší skupině uživatelů, a to aniž by si museli kupovat drahou konzoli nebo ještě dražší herní počítač. Umožnit by to měla nová služba Project xCloud, díky které i graficky velmi náročné hry poběží i na velmi pomalých zařízeních.
Project xCloud by měl být v podstatě streamovací herní službou. Uživatelé za určitý poplatek budou moci využít výpočetní výkon počítačů Microsoftu, který je pro chod moderních her nezbytný, a na svém zařízení si pak zobrazí už jen samotnou hru.
V podstatě jedinou podmínkou tak bude rychlé internetové připojení, aby mohl být obraz přenášen ve vysokém rozlišení a se všemi detaily. Takto streamovanou hru by mělo jít bez problémů pustit i na pomalejších počítačích nebo průměrných chytrých telefonech a počítačových tabletech.
Obsah chybí, kritizuje Microsoft herní službu Stadia
Za 230 Kč měsíčně
Vlastní herní službu spustí tento měsíc také konkurenční společnost Google, premiéra novinky zvané Stadia je naplánována na 19. listopadu. Avšak pouze v zahraničí, Česko v přehledu podporovaných zemí zatím chybí.
Podnik nabídne dvě různé verze této herní platformy. Placená verze by se měla nabízet za poplatek 9,99 dolaru měsíčně, což je v přepočtu necelých 230 Kč. V rámci toho získají lidé jednu hru měsíčně zadarmo, nicméně další budou muset zaplatit.
Za jakých podmínek bude nabízena bezplatná varianta, zatím tvůrci neprozradili. S největší pravděpodobností ale bezplatná varianta bude obsahovat reklamu, nebo bude disponovat pouze omezeným počtem her.
Stejně jako v případě Microsoftu bude potřeba rychlý internet. Jako minimální se považuje rychlost stahování 10 Mbps a odesílání 1 Mbps, v případě hraní v rozlišení Full HD je však vhodnější rychlost downloadu 20 Mbps, Google nicméně doporučuje rychlost 35 Mbps.
Konzole Shield předběhla svou dobu. Bohužel
Konkurence to už zkusila
Na podobném principu založila svůj úspěch také konkurenční konzole Nvidia Shield, která sice nepatří k těm nejvýkonnějším, ale bez problémů na ní fungují i novější hry díky službě GeForce Now.
Ta pro chod her využívá výpočetní výkon serverů Nvidie, a lidé proto nemusí mít doma tak výkonnou konzoli. V praxi je toto řešení poměrně praktické, protože i když se budou zvedat hardwarové nároky jednotlivých titulů, Shield si s tím hravě poradí – on sám totiž žádný vysoký výkon na pouhý „přenos“ obrazu přes internet nepotřebuje.
Právě proto si Nvidia mohla dovolit namontovat do televizní konzole pouze součástky, které se podobají výbavě chytrých telefonů a počítačových tabletů. Tradiční výrobce grafických karet v prodejích před lety neporazil, a to především kvůli tomu, že v roce 2015 nebyla rychlost internetu kdovíjak oslnivá, a takovouto službu si mohl dovolit málokdo.
Apple jde vlastní cestou
Hry za předplatné bude nabízet také Apple, byť se americký podnik vydal svou vlastní cestou. Herní službu Arcade si tento počítačový gigant cení na 139 Kč měsíčně, přičemž za tuto částku bude moci přistupovat k jednotlivým titulům dalších pět členů rodiny.
Cena je to navíc konečná. V jednotlivých titulech totiž nebude možné utrácet peníze formou mikrotransakcí, a dokonce se v nich nebude ani zobrazovat reklama. Uživatelé tak budou mít přesnou kontrolu nad tím, kolik utratí. V současnosti je totiž bezplatným titulům často vyčítáno, že uživatelé za ně zaplatí více než za placené hry – právě kvůli mikrotransakcím.
Jednotlivé tituly bude možné ukládat offline, a tedy hrát i bez připojení k internetu. Celá služba bude navíc multiplatformní. Apple s ní tedy necílí pouze na majitele iPhonů a iPadů, ale také na uživatele počítačů Mac a multimediálního centra Apple TV. Majitelé předplatného tak budou moci začít hrát na jednom zařízení a pokračovat na jiném.