Hlavní obsah

Tahové souboje a poutavá grafika. Fantasian vyjde ještě před Vánocemi

Nová verze videohry Fantasian z roku 2021 vyjde pro konzole a PC na začátku prosince. Toto RPG s podtitulem Neo Dimension slibuje vylepšenou grafiku, zbrusu nové prvky včetně anglického a japonského dabingu, další volby obtížnosti, ale stejný příběh a hlavní hrdiny. Tahové souboje a unikátní systém Dimengeon se také vrátí se vší parádou.

Foto: Archiv tvůrců

Trailer ke hře Fantasian Neo Dimension

Článek

Původní hra Fantasian od studia Mistwalker a od tvůrce hry Final Fantasy Hironobu Sakaguchi vyšla pouze pro zařízení Apple v rámci platformy Apple Arcade. Nejnovější verze Fantasian Neo Dimension ve spolupráci se studiem Square Enix přichází s grafikou s vysokým rozlišením, úpravami hratelností, ale především s možností zahrát si hru i na konzolích a PC.

RPG by mělo vyjít 5. prosince pro PlayStation 4 a 5, Xbox Series X/S, Nintendo Switch a PC. Na Xbox One se tak bohužel nedostane.

Cena bude podle nákupního rádce Zboží.cz začínat na 1266 Kč. Fanoušci mají možnost v rámci předobjednávky získat speciální bonus v podobě šperku s názvem Vibrant Secret Stone. Ten zvyšuje množství zkušeností získaných v boji.

Foto: Archiv tvůrců

Hlavní hrdina Leo bude putovat společně s dívkou Cheryl (vlevo) a Kinou (vpravo).

Infinity Nikki má přes 30 milionů předobjednávek. Nová skákačka vyjde na začátku prosince

Hry a herní systémy

Původní příběh, hratelnost a prostředí

Samotný příběh hry se točí kolem Lea – mladého muže, který po vstupu do alternativního vesmíru (známého jako Říše strojů) trpí amnézií. V průběhu putování mezi světy se hlavní hrdina snaží získat zpět svou ztracenou paměť a zjistit, kdo vlastně je. Přitom potkává nejrůznější postavy, včetně tajemného Vama The Malevolent (Vam Zlovolný).

Hráči by stejně jako v předchozí verzi měli mít možnost cestovat a prozkoumávat velké množství lokací hned v několika světech, a to včetně země Vibra. Cestování je možné pomocí mapy světa, přičemž jednotlivé lokace obsahují mini mapy zobrazující důležitá místa a trasy. Značky na menších mapách pak lze využít k automatickému přesouvání hlavního hrdiny a jeho party na zvolené místo.

Během průzkumu prostředí se hlavní hrdina dostane do křížku s velkou řadou nepřátel. Souboje s nimi využívají tahový bojový systém, kdy až tři členové party čelí základním nepřátelům nebo bitvě s bossem podle scénáře daného hrou.

Foto: Archiv tvůrců

Leo s jeho partou bude cestovat mezi několika dimenzemi.

Útoky a dovednosti postav mají různé oblasti účinku podle typu zbraně nebo umístění. Lze je také použít k zásahu většího množství nepřátel najednou. Navíc lze v rámci bojů využít speciální systém Dimengeon, který hráčům umožňuje dočasně přeskočit souboje s některými nepřáteli.

Dimengeon uživatelé mohou využít, pouze pokud se alespoň jednou utkají s určitým typem nepřátel. Tento unikátní prostor dokáže pojmout až třicet protivníků najednou. Jakmile je prostor plný, musí družina bojovat se všemi nepřáteli a dostane v rámci něj speciální bonusy – otočky navíc během soubojů a zvýšení poškození nepřátel.

Díky vítězství v bitvách hráči dostanou odměnu v podobě zkušenostních bodů. Ty umožňují postavám zvyšovat úroveň a získávat dovednostní body.

Foto: Archiv tvůrců

Ukázka ze soubojů ve hře

Vin Diesel jako Ark Santiago. ARK 2 odhalí příběh o evoluci lidstva

Hry a herní systémy

Více voleb obtížnosti

Během hry se také přidávají nové mechaniky, včetně systému růstu postavy založené na speciální mřížce. Ta slouží k odmykání schopností pomocí dovednostních bodů, k možnosti vylepšování zbraní a vybavení, ke zvyšování ukazatelů napětí odemykající speciální pohyby a možnosti vyměnit jednu postavu za druhou během tahu.

Kromě viditelně vylepšené grafiky a více voleb obtížnosti dostane hra také mluvený projev. Ten v Sakaguchiho hrách není příliš běžný, ale kvůli požadavkům fanoušků ho tvůrci nakonec do Neo Fantasy zahrnuli.

Tvůrci nechali namluvit pouze hlavní příběhové sekvence a důležité rozhovory mezi postavami v angličtině nebo japonštině. Menší výměny názorů byly ponechány bez zvuku, a to především kvůli zanechání celkového tempa hry.

Volbu obtížnosti autoři přidali z důvodu zpětné vazby. Podle ní byly pozdější částí hry příliš těžké. Proto studio přidalo lehčí obtížnost a původní verze byla zachována jako režim hard.

Foto: Archiv tvůrců

Prostředí hry bude opravdu různorodé.

Spider-Man, Iron Man i Loki. Superhrdinové a padouši změří síly v Marvel Rivals

Hry a herní systémy
Související témata:

Výběr článků

Načítám