Článek
Hru Minecraft vyvinulo studio Mojang a 17. května roku 2009 ji uvedlo na pulty obchodů. Notch, jak si hlavní tvůrce sám říká, si přitom myslel, že titul bude kvůli triviální grafice naprostý propadák. Před 15 lety se totiž vývojářská studia předháněla v tom, kdo nabídne přirozenější grafiku, zatímco celý Minecraft byl stvořen pouze z jednoduchých kostek.
Notch dokonce přemýšlel nad tím, zda má skutečně opustit stálou a jistou práci a věnovat se vývoji naplno. Nakonec se ale ukázalo, že to byl rozhodně tah dobrým směrem.
V roce 2014 totiž tento třicetiletý programátor proměnil svůj sen na miliardové jmění. Popularita Minecraftu dramaticky stoupala a v roce 2014 díky tomu švédské studio koupil americký Microsoft za 2,5 miliardy dolarů (takřka 57 miliard Kč).
Microsoft koupil Minecraft za 53 miliard
Notch se stáhl do ústraní
Od první verze se na celém světě prodalo zhruba 300 milionů kopií Minecraftu. Vedle klasických počítačů je hra dostupná také pro televizní konzole, ale například i pro chytré telefony a tablety.
Po prodeji herního studia se stáhl Notch do ústraní. Mojang po akvizici opustil se slovy, že „nechce mít zodpovědnost za tak velký projekt a stále více se rozrůstající tým lidí“. Programování však na hřebík zcela nepověsil, ve Švédsku se věnuje menším projektům, z nichž žádný však již nedosáhl tak velkého globálního úspěchu.
Novodobá historie Minecraftu se tedy píše už pod taktovkou Microsoftu, který však základní koncept vůbec nezměnil. Byť jsou postupně vydávány stále nové verze, prim stále u tohoto titulu hraje svět složený z kostek s primitivní grafikou.
Ve spolupráci s Nvidií se ale objevila také vylepšená RTX verze, která láká na věrnou grafiku. Hra totiž podporuje technologii ray tracingu, tedy nejrůznější světelné efekty a odlesky. Ukázku si můžete prohlédnout níže: