Hlavní obsah

Superhot je jedna z nejakčnějších stříleček za poslední dobu

Novinky, David Ryneš

Jak by se hrála hra, v níž plyne čas pouze tehdy, když se hráč pohybuje? Tuhle otázku si položili vývojáři ze Superhot Teamu při vývoji akční hry Superhot. Zdali se jim to povedlo a jestli je možné, aby hra na takové bázi fungovala, jsme se vydali hledat a zde je náš verdikt.

Upoutávka na hru SuperhotVideo: Superhot Team

Článek

Superhot vyšel původně v roce 2013 jako prototyp v rámci soutěže 7 Days FPS Challenge, v níž měli vývojáři za úkol vytvořit během sedmi dnů funkční prototyp hry. Po úspěšném přijetí se rozhodli vydat menší verzi pro prohlížeče a oznámili vývoj plnohodnotné verze.

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry Superhot

Čím prototyp uchvátil hráče a proč se tolik těšili na plnohodnotnou verzi, je právě netradiční hratelnost. Na první pohled vypadá Superhot jako tradiční střílečka s jednoduše stylizovaným zpracováním. Jenže má to háček. Čas ve hře plyne pouze v momentě, kdy se pohybuje hráč.

Díky tomu se ze Superhot stává něco mnohem víc – zčásti logická střílečka, zčásti neskutečně akční, až filmový titul. Žádná jiná hra totiž ostatním nedovolila dát pěstí protivníkovi, v tentýž moment chytit ve vzduchu letící pistoli, vyhnout se kulce, která na něj míří, a nakonec ještě zastřelit toho, kdo po hlavním hrdinovi vystřelil. Vesměs je to generátor akčních scén z filmů, ale hodně zábavný.

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry Superhot

Na další úrovni má hráč v ruce pouze meč a prochází úzkou chodbou, na jejímž konci jsou dva protivníci s pistolemi. Opatrný hráč si vybere jednoduchou cestu, kdy chodí ze strany na stranu a kulkám se vyhýbá. Ten akčnější to vezme střemhlav a pomocí katany rozsekává kulky, dokud se nedostane k protivníkům.

Příběh bychom neradi prozrazovali, protože má i dobré momenty, nad kterými se hráč chvilku zamyslí. Ve finále se nám však zdálo, že ho tam vývojáři zakomponovali jen proto, aby tam vůbec nějaký byl.

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry Superhot

To hlavní kouzlo však přijde na konci příběhu. Odemkne se totiž nekonečný režim a výzvy. Ve výzvách musí hráči zabít určitý počet nepřátel v časovém limitu, přežít určitou dobu, zabíjet protivníky pouze mečem apod. Hráč se tak pohybuje v úrovních z příběhového režimu, ale řeší je jinak.

Nekonečný režim není asi nutno příliš popisovat. Hráč je vržen do úrovně, kde musí vydržet co nejdéle. Nepřátele, kteří se stále objevují, musí hráč jednoho po druhém ničit. Záznamy svých výkonů si lze navíc editovat a poté sdílet na vtipně pojmenované síti Killstagram.

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry Superhot

Technickému zpracování nelze asi nic vyčíst. Hru pohání Unity engine a je hodně minimalistická. Předměty jsou černé, protivníci červení a zbytek je bez textur a má bílou barvu. Hodně hráčů to pravděpodobně na začátku odradí, ale za vizuálem se skrývá krystalicky čistá a zábavná hratelnost. Samotné rozhraní hry, včetně nastavení, vypadá jako starý DOS systém.

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry Superhot

Škoda že příběhový režim působí spíše jako slepenec několika arén. Samotný příběh je dost předvídatelný i přesto, že je vyprávěn skrze chat ve virtuálním operačním systému. Je to však nekonečný mód a režim výzev, kde hráči mohou strávit klidně desítky hodin. A ruku na srdce. V kolika hrách lze v zastaveném čase rozseknout mečem kulku vedví?

Superhot vyšel pro osobní počítače. Během března by ještě měla vyjít verze pro herní konzoli Xbox One.

HODNOCENÍ: 8/10

Výběr článků

Načítám